Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Státní podnik GM, oborový závod Cadillac představuje: raketové kupé CTS

aktualizováno 
Luxusní Cadillac představil svůj nejnovější výtvor, model CTS coupe. Na evropské poměry poněkud ostrý design skrývá v luxusní výbavu a výkonnou techniku. Top verze kupé CTS-V porazí drtivou většinu sériové produkce.

Cadillac CTS Coupe | foto: GM

Značka Cadillac ze stáje ještě nedávno krachujícího koncernu General Motors představila jeden z prvních pokrizových vozů celého koncernu. Pikantní je, že vládcem v GM je v současné době americký stát.

A státní podnik GM se rozhodl potěšit své občany luxusním kupé z řady CTS. Ta už zahrnuje sedan a kombi. Sedan je pak k dostání i ve špičkové verzi CTS-V, která ukáže záda i takovým soupeřům, jako je BMW M5, Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG. A stejnou techniku dostane v nejvyšší verzi i nové kupé.

Cadillac CTS Coupe

Design současných cadillaců je rozhodně nezaměnitelný. Striktně dodržuje ostré hrany a je na silnicích rozhodně nepřehlédnutelný. Nejmenší modelová řada CTS ("evropská" BLS se již nevyrábí) v nejnovější generaci zahrnuje od roku 2008 sedan, od letoška jako kombi a od příštího roku i jako zajímavé kupé.

Hranaté linky si kupé zachovalo a vypadá vyváženější, než poněkud zvláštní kombi s masivním zadním C sloupkem. Kupé má naopak zakrytý prostřední (B) sloupek, masivní vysokou záď, velké centrálně umístěné koncovky výfuku a horizontálně orientované přední i zadní světlomety. Ne každému musí být po chuti střídmé boční linie bez linek a prolisů a přední i zadní část zakončená do špičky.

Cadillac CTS Coupe

Kupé je o trochu kratší i nižší než sedan, rozdíly jsou ale minimální. Komu by se z fotografií zdálo, že máme před sebou poměrně malé auto, tak i přes zkrácenou délku má nové kupé stále délku přes 4,7 metru. Vizuálně ale působí subtilnějším dojmem.

Z bohaté výbavy stojí za zmínku otvírání dveří pouhým dotykem, špičkovou audio (video) soupravu Bose nebo parkovací kamera. Luxusní interiér by se měl nést v duchu sourozenců, jen konfigurace sedadel bude 2 + 2.

U nového kupé bude hrát prim motor. Ten základní poskytne solidních ale nijak omračujících 304 koní z vidlicového šestiválce. Motor bude spojený s šestistupňovým manuálem, což je na americký vůz poměrně zajímavá konfigurace. K dispozici bude i automat se stejným počtem stupňů a kupé CTS bude k dispozici i jako čtyřkolka vedle standardní varianty s pohonem zadních kol.

To nejdůležitější však přijde až s modelem kupé CTS-V. To používá techniku z již prodávaného sedanu CTS-V, který si zcela právem zaslouží označení nejrychlejšího sériového sedanu. S osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru totiž nabízí maximální výkon 415 kW tedy přes 556 koní! A to je víc než evropské rakety BMW M5 nebo Audi RS6.

Špičkové kupé CTS-V se bude moci pochlubit stejnými parametry motoru a to včetně zrychlení na stovku za čtyři sekundy. Sedan je nejrychlejším vozem své kategorie na legendární severní smyčce Nürburgringu. Své soupeře bude prohánět i kupé, i když bude mít seznam soupeřů přeci jen mnohem delší.

V České republice si již oficiálně cadillaky nekoupíte, takže i pro novinku budete muset vyrazit za hranice nebo k některým dovozcům aut z USA. Tam stojí základní sedan přibližně 36 000 dolarů (asia 630 000 korun), kupé by se mělo vejít do 40 000 dolarů. Špičkové modely CTS-V jsou pak asi o polovinu dražší (zhruba 1,1 milionu korun). V přepočtu na koruny ale poměrně zajímavé ceny pokazí při dovozu doprava, clo a DPH. Především modely CTS-V by přitom jistě stály za hřích...

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.