Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Státní podnik GM, oborový závod Cadillac představuje: raketové kupé CTS

aktualizováno 
Luxusní Cadillac představil svůj nejnovější výtvor, model CTS coupe. Na evropské poměry poněkud ostrý design skrývá v luxusní výbavu a výkonnou techniku. Top verze kupé CTS-V porazí drtivou většinu sériové produkce.

Cadillac CTS Coupe | foto: GM

Značka Cadillac ze stáje ještě nedávno krachujícího koncernu General Motors představila jeden z prvních pokrizových vozů celého koncernu. Pikantní je, že vládcem v GM je v současné době americký stát.

A státní podnik GM se rozhodl potěšit své občany luxusním kupé z řady CTS. Ta už zahrnuje sedan a kombi. Sedan je pak k dostání i ve špičkové verzi CTS-V, která ukáže záda i takovým soupeřům, jako je BMW M5, Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG. A stejnou techniku dostane v nejvyšší verzi i nové kupé.

Cadillac CTS Coupe

Design současných cadillaců je rozhodně nezaměnitelný. Striktně dodržuje ostré hrany a je na silnicích rozhodně nepřehlédnutelný. Nejmenší modelová řada CTS ("evropská" BLS se již nevyrábí) v nejnovější generaci zahrnuje od roku 2008 sedan, od letoška jako kombi a od příštího roku i jako zajímavé kupé.

Hranaté linky si kupé zachovalo a vypadá vyváženější, než poněkud zvláštní kombi s masivním zadním C sloupkem. Kupé má naopak zakrytý prostřední (B) sloupek, masivní vysokou záď, velké centrálně umístěné koncovky výfuku a horizontálně orientované přední i zadní světlomety. Ne každému musí být po chuti střídmé boční linie bez linek a prolisů a přední i zadní část zakončená do špičky.

Cadillac CTS Coupe

Kupé je o trochu kratší i nižší než sedan, rozdíly jsou ale minimální. Komu by se z fotografií zdálo, že máme před sebou poměrně malé auto, tak i přes zkrácenou délku má nové kupé stále délku přes 4,7 metru. Vizuálně ale působí subtilnějším dojmem.

Z bohaté výbavy stojí za zmínku otvírání dveří pouhým dotykem, špičkovou audio (video) soupravu Bose nebo parkovací kamera. Luxusní interiér by se měl nést v duchu sourozenců, jen konfigurace sedadel bude 2 + 2.

U nového kupé bude hrát prim motor. Ten základní poskytne solidních ale nijak omračujících 304 koní z vidlicového šestiválce. Motor bude spojený s šestistupňovým manuálem, což je na americký vůz poměrně zajímavá konfigurace. K dispozici bude i automat se stejným počtem stupňů a kupé CTS bude k dispozici i jako čtyřkolka vedle standardní varianty s pohonem zadních kol.

To nejdůležitější však přijde až s modelem kupé CTS-V. To používá techniku z již prodávaného sedanu CTS-V, který si zcela právem zaslouží označení nejrychlejšího sériového sedanu. S osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru totiž nabízí maximální výkon 415 kW tedy přes 556 koní! A to je víc než evropské rakety BMW M5 nebo Audi RS6.

Špičkové kupé CTS-V se bude moci pochlubit stejnými parametry motoru a to včetně zrychlení na stovku za čtyři sekundy. Sedan je nejrychlejším vozem své kategorie na legendární severní smyčce Nürburgringu. Své soupeře bude prohánět i kupé, i když bude mít seznam soupeřů přeci jen mnohem delší.

V České republice si již oficiálně cadillaky nekoupíte, takže i pro novinku budete muset vyrazit za hranice nebo k některým dovozcům aut z USA. Tam stojí základní sedan přibližně 36 000 dolarů (asia 630 000 korun), kupé by se mělo vejít do 40 000 dolarů. Špičkové modely CTS-V jsou pak asi o polovinu dražší (zhruba 1,1 milionu korun). V přepočtu na koruny ale poměrně zajímavé ceny pokazí při dovozu doprava, clo a DPH. Především modely CTS-V by přitom jistě stály za hřích...

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz