Cadillac CTS Coupe

Cadillac CTS Coupe | foto: GM

Státní podnik GM, oborový závod Cadillac představuje: raketové kupé CTS

  • 46
Luxusní Cadillac představil svůj nejnovější výtvor, model CTS coupe. Na evropské poměry poněkud ostrý design skrývá v luxusní výbavu a výkonnou techniku. Top verze kupé CTS-V porazí drtivou většinu sériové produkce.

Značka Cadillac ze stáje ještě nedávno krachujícího koncernu General Motors představila jeden z prvních pokrizových vozů celého koncernu. Pikantní je, že vládcem v GM je v současné době americký stát.

A státní podnik GM se rozhodl potěšit své občany luxusním kupé z řady CTS. Ta už zahrnuje sedan a kombi. Sedan je pak k dostání i ve špičkové verzi CTS-V, která ukáže záda i takovým soupeřům, jako je BMW M5, Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG. A stejnou techniku dostane v nejvyšší verzi i nové kupé.

Cadillac CTS Coupe

Design současných cadillaců je rozhodně nezaměnitelný. Striktně dodržuje ostré hrany a je na silnicích rozhodně nepřehlédnutelný. Nejmenší modelová řada CTS ("evropská" BLS se již nevyrábí) v nejnovější generaci zahrnuje od roku 2008 sedan, od letoška jako kombi a od příštího roku i jako zajímavé kupé.

Hranaté linky si kupé zachovalo a vypadá vyváženější, než poněkud zvláštní kombi s masivním zadním C sloupkem. Kupé má naopak zakrytý prostřední (B) sloupek, masivní vysokou záď, velké centrálně umístěné koncovky výfuku a horizontálně orientované přední i zadní světlomety. Ne každému musí být po chuti střídmé boční linie bez linek a prolisů a přední i zadní část zakončená do špičky.

Cadillac CTS Coupe

Kupé je o trochu kratší i nižší než sedan, rozdíly jsou ale minimální. Komu by se z fotografií zdálo, že máme před sebou poměrně malé auto, tak i přes zkrácenou délku má nové kupé stále délku přes 4,7 metru. Vizuálně ale působí subtilnějším dojmem.

Z bohaté výbavy stojí za zmínku otvírání dveří pouhým dotykem, špičkovou audio (video) soupravu Bose nebo parkovací kamera. Luxusní interiér by se měl nést v duchu sourozenců, jen konfigurace sedadel bude 2 + 2.

U nového kupé bude hrát prim motor. Ten základní poskytne solidních ale nijak omračujících 304 koní z vidlicového šestiválce. Motor bude spojený s šestistupňovým manuálem, což je na americký vůz poměrně zajímavá konfigurace. K dispozici bude i automat se stejným počtem stupňů a kupé CTS bude k dispozici i jako čtyřkolka vedle standardní varianty s pohonem zadních kol.

To nejdůležitější však přijde až s modelem kupé CTS-V. To používá techniku z již prodávaného sedanu CTS-V, který si zcela právem zaslouží označení nejrychlejšího sériového sedanu. S osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru totiž nabízí maximální výkon 415 kW tedy přes 556 koní! A to je víc než evropské rakety BMW M5 nebo Audi RS6.

Špičkové kupé CTS-V se bude moci pochlubit stejnými parametry motoru a to včetně zrychlení na stovku za čtyři sekundy. Sedan je nejrychlejším vozem své kategorie na legendární severní smyčce Nürburgringu. Své soupeře bude prohánět i kupé, i když bude mít seznam soupeřů přeci jen mnohem delší.

V České republice si již oficiálně cadillaky nekoupíte, takže i pro novinku budete muset vyrazit za hranice nebo k některým dovozcům aut z USA. Tam stojí základní sedan přibližně 36 000 dolarů (asia 630 000 korun), kupé by se mělo vejít do 40 000 dolarů. Špičkové modely CTS-V jsou pak asi o polovinu dražší (zhruba 1,1 milionu korun). V přepočtu na koruny ale poměrně zajímavé ceny pokazí při dovozu doprava, clo a DPH. Především modely CTS-V by přitom jistě stály za hřích...