Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Štěpánka Hilgertová: bezpečnost, prostor, pohodlí

  12:58aktualizováno  12:58
Vodní slalomářka má pro všechna auta na světě tři hesla: bezpečnost, prostor, pohodlí zjistila, že to i na kluzku bezpečně zpomaluje a přitom pořád můžu řídit. Škodou Octavia s naftovým motorem jezdí na tréninky olympijská vítězka, česká reprezentantka ve vodním slalomu Štěpánka Hilgertová.

Jednou míří ke kanálům s divokou vodou a zavěšenými brankami, jindy k běžeckým terénům. Ve sportovním programu má i lyže běžky. To vše žádá neustále nakládat a vykládat zapůjčenou škodovku. Slalomářka i automobil to prý dobře snášejí.

Co budete od auta požadovat vždy, bez ohledu na značku?
když jsem ženská a měla bych teď asi začít mluvit o barvě a tvarech, tak pro mě jsou nejdůležitější tři věci: bezpečnost, prostor a pohodlí. Tohle budu uplatňovat vždycky.

Jak auto snáší stálé nakládání a vykládání?
Dobře, protože to bývá obvykle starost manžela. Jen vloni, když byl po operaci kolena a nemohl nic zvedat, jsem si uvědomila, jak velký servis mi můj muž zajišťuje. A o autu se to vlastně dá tvrdit také. Ovšem jen s tím rozdílem, že to mne zatím na holičkách nenechalo. 

Lodě na střechu nakládá manžel?
Ano. Stihne to vždy, ještě než se převléknu.

Budete chtít vyměnit octavii za octavii? Tím mám na mysli samozřejmě současný model za novou generaci...
Ráda bych. I když jsem pomýšlela i na superb. To proto, že náš překotně rostoucí syn žádá stále více místa pro kolena. Ne že by se v dnešní octavii nějak moc mačkal, ale v superbu je místa podstatně víc. Slyšela jsem ale, že nová octavia má být o něco delší a projevit by se to mělo právě v prostoru u zadních sedadel. Tak uvidím... 

Měla jste někdy nějaký vysloveně automobilový sen?
Vlastnit Ferrari nebo leštit v garáži Bugatti, to nechci. Jsou to auta sice krásná, ale zároveň tak ukrutně nepraktická, že mě nijak neoslovují. Snad mám jen touhu jednou se v nich svézt. Ale že bych právě kvůli tomuhle přání nespala, to rozhodně ne. Pro mě platí stále: bezpečnost, prostor, pohodlí.

Jak vysoko je u vás laťka té bezpečnosti? Jste znalec bezpečnostních prvků, elektronických systémů a deformačních zón?
To určitě ne. Nedávno, když se při brzdění zapnulo ABS a pod nohou mi to začalo vrčet, jsem se lekla, co se to děje. Jenomže okamžitě jsem zjistila, že to i na kluzku bezpečně zpomaluje a přitom pořád můžu řídit. Je pravda, že všechny ty zkratky systémů vyjmenovat neumím. U nového auta chci vědět, co umí a co zase ne. Stačí mi to česky.

Jezdíte ráda? Jste lepší řidič než manžel?
Celkem ráda se za volant posadím. Delší trasy po Evropě jezdí můj muž. Já to samozřejmě za něj na nějaké ty dvě hodinky vezmu, ale jinak řídí on. To abych třeba nepřijela na závody unavená dlouhou štrekou za volantem. Řídí taky, když se vracíme z tréninku a já jsem opravdu už hodně unavená. To je zase kvůli bezpečí.

Ale když řídíte vy, máte za to, že jste za volantem lepší?
Nemyslím. I když nejsem špatný jezdec.

Projevuje se u vás spolujezdecký syndrom? Brzdíte o podlahu, přivíráte oči, držíte se v podvědomí chňapky nade dveřmi?
To nedělám. Dokonce když řídí manžel, třeba na chvíli i usnu. Ale jinak samozřejmě dávám velký pozor, když předjíždí. Odhaduji, jestli já sama bych se do toho předjetí ještě pouštěla, zda se stačíme bezpečně zařadit. Ale to dělá podvědomě snad každý šofér, který se zrovna veze vpravo.

Dělá vám v autě dobře, když někoho předjedete?
To opravdu nedělá, protože tímhle si já pocit důležitosti nebo sebevědomí dobíjet nemusím.

A na vodě?
Tam zase chybí ten pocit přítomnosti soupeře, protože se startuje jednotlivě, postupně. Soustředím se na to, abych dráhu projela čistě, abych zbytečně neztrácela vteřiny, přesně projela branku... A v autě to vlastně dělám podobně. Jenomže zatímco při závodě mě zajímá výsledný čas, při řízení je nejdůležitější v pořádku dojet do cíle.

Kajakářka Štěpánka Hilgertová vyhrála suverénně první dva nominační závody ve vodním slalomu v Praze.

Autoři:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.