Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

aktualizováno 
Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Hezká auta už tu byla

Komentář

Když se na to století aut podíváte z pohledu designu, je video skvělým dokumentem jeho evoluce. Od praktických tvarů přes zdobné, jednoduché po aktuální technicistní vzhled.

Člověk se nemůže ubránit dojmu, že moderní auta už nechtějí být hezká. Aby zaujala, musí být výrazně „jinaká“. Proto v tom výběru prius tak vyčnívá. Krásou to ale není.

František Dvořák, iDNES.cz

Jak se uplynulých sto let vyvíjela auta z pohledu Američanů, ukazuje parádní video serveru mode.com.

Století aut symbolizuje deset výrazných modelů, mezi americké koráby se dostal subtilní roadster Fiat 124 Spider, který letos slaví padesátiny a ikonické Porsche 911. Konec dvacátého století symbolizuje Toyota RAV4, která stála u zrodu dnes módní kategorie SUV. Začátek jedenadvacátého století zachycuje začátek elektrifikace aut hybridním priusem. Aktuální jedenáctá dekáda pak patří symbolicky elektrické Tesle.

100 let historie aut

První dekádu ve výběru symbolizuje ve videu vůz zaniklé značky Auburn, druhou Lincoln, léta začínající letopočtem 1930 Ford A, čtyřicátá léta Chevrolet KA Special Deluxe coupe, Dodge Wayfarer padesátá, šesté desetiletí dvacátého století patří podle autorů Chevroletu Camaro, sedmdesátky Fiatu 124 Spider a osmdesátá léta Porschi 911.

Jaká auta symbolizují jednotlivé epochy motorismu podle vás? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.