Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

aktualizováno 
Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Hezká auta už tu byla

Komentář

Když se na to století aut podíváte z pohledu designu, je video skvělým dokumentem jeho evoluce. Od praktických tvarů přes zdobné, jednoduché po aktuální technicistní vzhled.

Člověk se nemůže ubránit dojmu, že moderní auta už nechtějí být hezká. Aby zaujala, musí být výrazně „jinaká“. Proto v tom výběru prius tak vyčnívá. Krásou to ale není.

František Dvořák, iDNES.cz

Jak se uplynulých sto let vyvíjela auta z pohledu Američanů, ukazuje parádní video serveru mode.com.

Století aut symbolizuje deset výrazných modelů, mezi americké koráby se dostal subtilní roadster Fiat 124 Spider, který letos slaví padesátiny a ikonické Porsche 911. Konec dvacátého století symbolizuje Toyota RAV4, která stála u zrodu dnes módní kategorie SUV. Začátek jedenadvacátého století zachycuje začátek elektrifikace aut hybridním priusem. Aktuální jedenáctá dekáda pak patří symbolicky elektrické Tesle.

100 let historie aut

První dekádu ve výběru symbolizuje ve videu vůz zaniklé značky Auburn, druhou Lincoln, léta začínající letopočtem 1930 Ford A, čtyřicátá léta Chevrolet KA Special Deluxe coupe, Dodge Wayfarer padesátá, šesté desetiletí dvacátého století patří podle autorů Chevroletu Camaro, sedmdesátky Fiatu 124 Spider a osmdesátá léta Porschi 911.

Jaká auta symbolizují jednotlivé epochy motorismu podle vás? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.