Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stokoňová octavia: Vyplatí se nafta nebo benzin?

  9:54aktualizováno  9:54
Jakou Škodu Octavii II je výhodnější koupit pokud najezdíte ročně 15000 km. Škodu Octavii II 1,9 TDI nebo 1,6 MPI?

Škoda Octavia | foto: Škoda auto

Doba, kdy stála nafta až o 30% méně než benzín je zřejmě nenávratně pryč. Dnes, kdy stojí nafta stejně jako benzín,  je o to těžší rozhodování, kterému motoru dát přednost.

Zvolit benzínovou osmiventilovou octavii1,6 s výkonem 75 kW nebo si připlatit minimálně 50 000,- Kč za 1,9 TDI 77 kW? "Minimálně“ proto, že taková turbodieselová octavia nebude mít filtr pevných částic. Pokud se řidič rozhodne být ekologický, musí si nachystat dalších 16 000,-Kč. Počítejme tedy s rozdílem 66 000,- Kč, který je potřeba přičíst k ceně 1,6 MPI.

Technické údaje 1,6 MPI 75 kW 1,9 TDI 77 kW
největší rychlost 188 km/h 192 km/h
průměrná spotřeba 8,2 l / 100km 6,2 l / 100km


Data pro kalkulaci

1,6 MPI 75 kW 1,9 TDI 77 kW
Základní cena [Kč] 499 900 565 900
Povinné ručení (na 4 roky) [Kč] 23 952 37 152
Havarijní pojištění (na 4 roky) [Kč] 64 592 71 976
Náklady na pohonné hmoty ( za 4 roky ) 4 x 15 000 km = 60 000 km [Kč] 132 600 100 000
Provozní náklady [Kč] 721 044 775 028
Zůstatková hodnota auta po 4 letech [Kč] 224 955 (45%) 271 632(48%)
Celkové náklady  po odečtení zůstat.hodnoty [Kč] 496 089 503 396

Kalkulace nákladů na pohonné hmoty

1,6 MPI

8,2 l na 100km x 27 Kč/l = 221 Kč/100km
1,9 TDI 6.2 l na 100 km x 27 Kč/l =167 Kč/100km

Jak je vidět z kalkulace, tak při ujetí 15 000 km ročně vyjde o něco málo výhodněji 1,6 MPI a to i z důvodu levnějšího servisu, který v této kalkulaci nebyl zahrnut.

Zlom nastává, jakmile se počet kilometrů přiblíží k 20 000 km za rok. Poté se již vyplatí si přidat za vznětovou 1,9 TDI

Klady 1,6 MPI Klady 1,9 TDI
+ cena   + o 2 l na 100 km nižší spotřeba
+ nižší náklady na servis + lepší dynamika
+ levnější povinné ručení + vyšší prodejní cena při prodeji vozu
+ akustický projev
+ nižší hmotnost

 TipCars.com, David Kšica




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.