Indický skútr LML Star

Indický skútr LML Star | foto: Matěj oliva, Skutrmania.czpro iDNES.cz

Stoprocentní retro: italská legenda v indickém podání

  • 18
Na první pohled jsou k nerozeznání, legendární Vespa PX a LML Star. Ono vlastně není divu. LML je indická firma, která odkoupila výrobní linku italské Vespy poté, co firma zastavila výrobu modelu PX.

To už je ale dlouhá historie a dnes můžete model PX opět najít v modelové řadě výrobce patřícího pod koncern Piaggio.

Design je po dlouhá léta stejný a to je to, po čem zákazníci touží. Je to naprosté retro, vlastně něco víc než retro, tohle je zkrátka dobový skútr. Kromě vymožeností, jako je elektrický startér a čirá optika v předním světle jsou tu zachovány stejné technologie jako na skútrech v dobách minulých.

Pohání ho vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec umístěný na pravém boku stroje. Má manuální spojku a manuální převodovku ovládanou otočnou rukojetí na levém řídítku.

Dolce Vita na dvou kolech

Jak jezdí originální vespa čtete ZDE

Další velkou zvláštností je rezervní kolo uložené na levé straně skútru. Když píchnete, stačí pár minut a jednoduše vyměníte celé kolo, jde to velice snadno, protože obě kola jsou letmo uložená. Pod sedačkou nenajdete klasický úložný prostor, ale jen víčko nádrže. Box na nářadí a další věci je před koleny řidiče. Celá konstrukce skútru je plechová, doplněná plastovými a gumovými lemy a doplňky. Palubní deska je rovněž velice jednoduchá a účelná stejně jako rukojeti a ovladače.

Indický skútr LML Star

LML STAR Dlx 125 4T v číslech

  • Motor: vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec, 125 ccm
  • Maximální výkon: 5,84 kW při 6 000 ot./min
  • Spotřeba: 1,7 l/100 km
  • Základní cena: 69 900 Kč

Motor můžete uvést do chodu startovací pákou, nebo elektrickým startérem. Předtím je třeba vytáhnout sytič a pustit benzín. Start probíhá bez problémů i za studena a po chvíli můžete vyrazit. Zvuk je příjemný, jednoválec je akorát utlumen a zbytečně neřve. Spojka jde hladce, ale na řazení si musíte chvíli zvykat. Je třeba pečlivě dořazovat a hlavně si dát pozor na pohyb zápěstím. Stačí ale jen chvilka na zvyknutí a jízda je už intuitivní.

Víc než proplétání velkoměstem vás ale bude bavit jízda po okreskách. Řazení a práce se spojkou není v hustém provozu vždy to pravé. Jinak jízdní vlastnosti odpovídají koncepci a zaměření stroje. Podvozek je poměrně tvrdý, ale jízda se dá zvládat celkem bez problémů. Skútr má hodně velký rejd a otočí se i na hodně malé ploše. Horší je to v dlouhých rychlých zatáčkách, kde jezdec musí směr hodně korigovat.

Nebojte se na dvou kolech

Manuál pro začínající skútrařky a skútraře najdete TADY

LML rozhodně není masová záležitost a sotva ho budete potkávat při každé vyjížďce. Má v sobě ale velkou dávku stylu a design legendární vespy. K tomu můžete zakoupit velkou škálu příslušenství, jako jsou padací rámy, plexiskla, stupačky a brašny. Pokud tedy toužíte po netradičním stroji, za kterým se každý otočí a každý kilometr bude velkým zážitkem, sáhněte po LML a nebudete litovat.

Indický skútr LML Star

Témata: design, jízdné