To už je ale dlouhá historie a dnes můžete model PX opět najít v modelové řadě výrobce patřícího pod koncern Piaggio.
Design je po dlouhá léta stejný a to je to, po čem zákazníci touží. Je to naprosté retro, vlastně něco víc než retro, tohle je zkrátka dobový skútr. Kromě vymožeností, jako je elektrický startér a čirá optika v předním světle jsou tu zachovány stejné technologie jako na skútrech v dobách minulých.
Pohání ho vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec umístěný na pravém boku stroje. Má manuální spojku a manuální převodovku ovládanou otočnou rukojetí na levém řídítku.
Dolce Vita na dvou kolechJak jezdí originální vespa čtete ZDE |
Další velkou zvláštností je rezervní kolo uložené na levé straně skútru. Když píchnete, stačí pár minut a jednoduše vyměníte celé kolo, jde to velice snadno, protože obě kola jsou letmo uložená. Pod sedačkou nenajdete klasický úložný prostor, ale jen víčko nádrže. Box na nářadí a další věci je před koleny řidiče. Celá konstrukce skútru je plechová, doplněná plastovými a gumovými lemy a doplňky. Palubní deska je rovněž velice jednoduchá a účelná stejně jako rukojeti a ovladače.
LML STAR Dlx 125 4T v číslech
|
Motor můžete uvést do chodu startovací pákou, nebo elektrickým startérem. Předtím je třeba vytáhnout sytič a pustit benzín. Start probíhá bez problémů i za studena a po chvíli můžete vyrazit. Zvuk je příjemný, jednoválec je akorát utlumen a zbytečně neřve. Spojka jde hladce, ale na řazení si musíte chvíli zvykat. Je třeba pečlivě dořazovat a hlavně si dát pozor na pohyb zápěstím. Stačí ale jen chvilka na zvyknutí a jízda je už intuitivní.
Víc než proplétání velkoměstem vás ale bude bavit jízda po okreskách. Řazení a práce se spojkou není v hustém provozu vždy to pravé. Jinak jízdní vlastnosti odpovídají koncepci a zaměření stroje. Podvozek je poměrně tvrdý, ale jízda se dá zvládat celkem bez problémů. Skútr má hodně velký rejd a otočí se i na hodně malé ploše. Horší je to v dlouhých rychlých zatáčkách, kde jezdec musí směr hodně korigovat.
Nebojte se na dvou kolechManuál pro začínající skútrařky a skútraře najdete TADY |
LML rozhodně není masová záležitost a sotva ho budete potkávat při každé vyjížďce. Má v sobě ale velkou dávku stylu a design legendární vespy. K tomu můžete zakoupit velkou škálu příslušenství, jako jsou padací rámy, plexiskla, stupačky a brašny. Pokud tedy toužíte po netradičním stroji, za kterým se každý otočí a každý kilometr bude velkým zážitkem, sáhněte po LML a nebudete litovat.