Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stormer - bouřlivý vichr od Land Roveru

  9:31aktualizováno  9:31
Z ošuntělého a především praktického tuláka, který zdolal každou překážku a dostal svého řidiče z každé svízele, se v průběhu let stalo luxusní "nářadí" pro horních 10 tisíc. Čistokrevného off-roada si však dnes zákazníci nežádají, chtějí spíše nadupané "SUVéčka", která už s "vagabundy do terénu" sdílejí jen jméno.
Land Rover Range Stormer

Land Rover Range Stormer | foto: iDNES.cz

Land Rover Range Stormer přesně splňuje to, co si od něj publikum žádá. Je nebezpečně silný, pořádně rychlý a ke všemu ještě dobře vypadá. Čiší  z něj síla a už na první pohled říká: "jsem luxusní zboží".

Britská studie před dvěma měsíci ohromovala za Atlantikem na detroitském autosalonu. Nyní parkuje na ženevském stánku Ford - Land Rover.

Výkon 375 koní (276 kW) přeplňovaného osmiválce má být výzvou pro ostrá SUV typu Porsche Cayenne a Mercedes M. Motor vypůjčený z Jauaru XJ je spřažen se šetistupňovou automatickou převodovkou ZF s redukcí.

Stormer je prozatím sice jen konceptem, automobilka ale prohlašuje že mnoho z

storm = anglicky bouře, vichr
technických "vychytávek" najdeme i na sériovém modelu, na který se můžeme těšit v roce 2005. 

Obzvláště natěšení by měli potenciální zájemci být na systém "Terrain Response", který pomůže řidiči dokonale využít všechny přednosti čtyřkolky na všech myslitelných površích, ve všech terénech.

Jak funguje? "Terrain Response" neboli reakce na terén je soubor technických řešení, které umí přizpůsobit chování a ovladatelnost auta jak na silnici, tak v terénu - podle potřeby mění nastavení podvozku a pohonného ústrojí. Řidič pouze zvolí ze šesti nabízených režimů ten pravý a nastavení motoru, reakce na plyn, záběr řízení a pneumatické odpružení se přizpůsobí.

Stormer je něco mezi supersportem a "Dune-buggy". Široký záběr schopností vystihují i pojmenování jednotlivých módů: Dynamic (silniční sprinter) - Normal (i majitel Stromeru potřebuje občas zajet na nákup) - Grass/Gravel/Snow (pro povrchy s nízkou přilnavostí) - Sand (hurá do písečných dun) - Deep Ruts (zálesák) - Rocks (horolezec).

Zákazníci žádají maximum pohodlí. Pro zhýčkanou posádku je připravena panoramatická skleněná střecha. Interiér osvětluje světlo z optických vláken, najdeme v něm čtyři křesla vyvedená, stejně jako celý interiér, v "čokoládové" kůži. Obytný prostor prosvětluje ještě světlá kůže na spodní části přístrojovky. Třešničkou na dortu jsou detaily z hliníku a ušlechtilého dřeva. Nechybí ani "LCDčkové" displeje, na kterých může posádka sledovat kupříkladu filmy z DVD. samozřejmostí je satelitní navigace.

Stormer, díky své vysoké linii boků a naopak nízké střeše vypadá jako přikrčená šelma připravená zaútočit. Svůj kus práce na agresivním vzezření auta odvádějí i obrovská 22 palcová kola.

Oči bixenonových světel se koukají kam řidič právě potřebuje - natáčejí se v závislosti na natočení volantu

Další z šokujících zážitků si stormer připravil pro chvíli nástupu do vozu. Boční dveře jsou dvoudílné, větší vrchní díl se otvírá směrem vzhůru - "racčí křídla". Spodní panel dveří se pak vyklopí dolů a vytvoří schůdek usnadňující nastupování. Všechno samozřejmě ovládají elektromotorky. Špinit ruce si řidič nemusí ani s dvoudílným víkem kufru. Elektromotorky zvednou horní část. Co se spodním dílem dveří? Zasune se do nárazníku. Nakládání bagáže je ještě ke všemu usnadňováno elektricky polohovatelnou podlahou zavazadelníku.

Range Stormer se podle plánů automobilky má stát základem všech budoucích landroverů. Jedním z nich by měl být právě stormer. Šušká se cosi o ceně okolo 80 tisíc euro (2,6 milionu korun).

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.