Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stormer - bouřlivý vichr od Land Roveru

  9:31aktualizováno  9:31
Z ošuntělého a především praktického tuláka, který zdolal každou překážku a dostal svého řidiče z každé svízele, se v průběhu let stalo luxusní "nářadí" pro horních 10 tisíc. Čistokrevného off-roada si však dnes zákazníci nežádají, chtějí spíše nadupané "SUVéčka", která už s "vagabundy do terénu" sdílejí jen jméno.
Land Rover Range Stormer

Land Rover Range Stormer | foto: iDNES.cz

Land Rover Range Stormer přesně splňuje to, co si od něj publikum žádá. Je nebezpečně silný, pořádně rychlý a ke všemu ještě dobře vypadá. Čiší  z něj síla a už na první pohled říká: "jsem luxusní zboží".

Britská studie před dvěma měsíci ohromovala za Atlantikem na detroitském autosalonu. Nyní parkuje na ženevském stánku Ford - Land Rover.

Výkon 375 koní (276 kW) přeplňovaného osmiválce má být výzvou pro ostrá SUV typu Porsche Cayenne a Mercedes M. Motor vypůjčený z Jauaru XJ je spřažen se šetistupňovou automatickou převodovkou ZF s redukcí.

Stormer je prozatím sice jen konceptem, automobilka ale prohlašuje že mnoho z

storm = anglicky bouře, vichr
technických "vychytávek" najdeme i na sériovém modelu, na který se můžeme těšit v roce 2005. 

Obzvláště natěšení by měli potenciální zájemci být na systém "Terrain Response", který pomůže řidiči dokonale využít všechny přednosti čtyřkolky na všech myslitelných površích, ve všech terénech.

Jak funguje? "Terrain Response" neboli reakce na terén je soubor technických řešení, které umí přizpůsobit chování a ovladatelnost auta jak na silnici, tak v terénu - podle potřeby mění nastavení podvozku a pohonného ústrojí. Řidič pouze zvolí ze šesti nabízených režimů ten pravý a nastavení motoru, reakce na plyn, záběr řízení a pneumatické odpružení se přizpůsobí.

Stormer je něco mezi supersportem a "Dune-buggy". Široký záběr schopností vystihují i pojmenování jednotlivých módů: Dynamic (silniční sprinter) - Normal (i majitel Stromeru potřebuje občas zajet na nákup) - Grass/Gravel/Snow (pro povrchy s nízkou přilnavostí) - Sand (hurá do písečných dun) - Deep Ruts (zálesák) - Rocks (horolezec).

Zákazníci žádají maximum pohodlí. Pro zhýčkanou posádku je připravena panoramatická skleněná střecha. Interiér osvětluje světlo z optických vláken, najdeme v něm čtyři křesla vyvedená, stejně jako celý interiér, v "čokoládové" kůži. Obytný prostor prosvětluje ještě světlá kůže na spodní části přístrojovky. Třešničkou na dortu jsou detaily z hliníku a ušlechtilého dřeva. Nechybí ani "LCDčkové" displeje, na kterých může posádka sledovat kupříkladu filmy z DVD. samozřejmostí je satelitní navigace.

Stormer, díky své vysoké linii boků a naopak nízké střeše vypadá jako přikrčená šelma připravená zaútočit. Svůj kus práce na agresivním vzezření auta odvádějí i obrovská 22 palcová kola.

Oči bixenonových světel se koukají kam řidič právě potřebuje - natáčejí se v závislosti na natočení volantu

Další z šokujících zážitků si stormer připravil pro chvíli nástupu do vozu. Boční dveře jsou dvoudílné, větší vrchní díl se otvírá směrem vzhůru - "racčí křídla". Spodní panel dveří se pak vyklopí dolů a vytvoří schůdek usnadňující nastupování. Všechno samozřejmě ovládají elektromotorky. Špinit ruce si řidič nemusí ani s dvoudílným víkem kufru. Elektromotorky zvednou horní část. Co se spodním dílem dveří? Zasune se do nárazníku. Nakládání bagáže je ještě ke všemu usnadňováno elektricky polohovatelnou podlahou zavazadelníku.

Range Stormer se podle plánů automobilky má stát základem všech budoucích landroverů. Jedním z nich by měl být právě stormer. Šušká se cosi o ceně okolo 80 tisíc euro (2,6 milionu korun).

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz