Filtr pevných částic obvykle není rozbitý, říká expert. Oprava není drahá

aktualizováno  11:02
Problematiku stáčení tachometrů, měření emisí a především nefunkční filtry pevných částic, které se objevují na trhu s náhradními díly z druhovýroby, komentovali odborníci na tiskové konferenci.

Na témata týkající se dopravy mluvil poslanec Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský, Petr Vomáčka, odborník na ekologii provozu ze spolku Čistá mobilita, tajemník Sdružení dovozů automobilů Josef Pokorný a expert na problematiku náhradních dílů Josef Förster.

„Na trhu už nejsou subjekty, které cíleně odstraňují filtry pevných částic,“ uvádí Förster. Zmiňuje také, že vozidla často nemají poškozený filtr, je jen ucpaný, což se dá řešit řízenou regenerací v servisu, která se dá pořídit do tisíce korun. V uplynulých měsících navíc automobilky výrazně snížily ceny náhradních filtrů.

Förster také upozorňuje, že na trhu jsou nefunkční náhražky částicových filtrů, které nefungují.

Nezávislé testy filtrů pevných částic (FAP, DPF) potvrzují, že neoriginální filtry jsou jen nefunkční atrapy (více čtěte zde).

Důležitá je údržba

„Moderní naftové i benzinové motory jsou velmi vstřícné k životnímu prostředí,“ zaznělo na konferenci. Experti připomínají, že správnou funkci takových motorů ovlivňuje kvalita paliva a především správná údržba a užívání. „Dieselové motory nejsou vhodné pro použití v městském provozu,“ připomněli odborníci.

Volají také po změně měření emisí při technických kontrolách nebo rovnou v provozu na evropské úrovni. „V Německu u kontrol měření emisí na technických kontrolách neprojde desetkrát víc aut než v České republice,“ zaznělo na konferenci. „V současnosti se pracuje na změně legislativy v Česku,“  uvádí k tomu Josef Pokorný z SDA.

„Měla by být také stanovena pravidla pro schvalování filtrů z druhovýroby, evropská pravidla pro homologace jsou nyní velmi jednoduchá,“ dodává.

Europoslanci z Výboru pro dopravu v uplynulém týdnu vyzvali k boji proti stáčení kilometrů (podrobnosti najdete zde).

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Najdete na iDNES.cz