Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stříbrná barva vede, vrací se oranžová

aktualizováno 
Evropané volí nejčastěji při koupi auta stříbrnou barvu, následují černá se šedou.

Také nová fabia sází na módní oranžovou | foto: Petr BučekiDNES.cz

Podle statistik společnosti Standox, která se zabývá autolaky a má své hlavní sídlo v německém Wuppertalu, však v roce 2006 ve srovnání s předloňskem zájem o trochu stříbrnou poklesl a o černou naopak povyrostl.

Čtvrtou nejoblíbenější barvou je u Evropanů modrá, následují červená auta a potom bílá. Do první desítky nejkupovanějších odstínů pro osobní vozy patří ještě béžová, zelená a žlutá nebo zlatá.

Nadvláda stříbrných aut, jimž loni patřilo 28 procent ze všech nově prodaných vozů, trvá v Evropě podle údajů Standoxu už šest let. A nic se na tom v dohledné době nezmění.

Standox uvádí, že zákazníci budou i nadále upřednostňovat tyto neutrální a málo výrazné barvy, jako jsou stříbrná, černá, šedá a bílá.

Černých aut se v roce 2006 prodalo asi 24 procent, šedých 16 procent. Celkem těmto "nebarevným“ autům, jak je Standox nazývá, bude podle prognózy firmy patřit také nadále celkem asi třičtvrteční podíl na trhu s novými vozy.

Stříbrná barva vděčí své oblibě tím, jak dobře nechává vyniknout tvarům každého vozu. Zároveň je synonymem luxusu a připomíná precizní kovové materiály. Druhá nejoblíbenější černá barva patří hlavně k drahým značkám.

Standox si všímá návratu zájmu o oranžové lakování auta, které bylo populární naposledy v 70. letech. Dnes se stále častěji týká malých a sportovních vozů.

Německá firma proto předpovídá brzký nárůst zájmu o pestré barvy u aut. "Lidem se zase začíná líbit větší barevnost. Dá se to vypozorovat ve více oblastech života než jen u aut. Výjimkou zůstanou luxusní vozy, k těm bude i nadále patřit neutrální lakování,“ míní Sandra Krügerová ze společnosti Standox.

Barvy aut souvisejí podle zástupců této firmy s trendy v nábytkářství, módě nebo spotřební elektronice.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.