Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Ostravě staví nový český sporťák, který bude jezdit na elektřinu

  12:00aktualizováno  12:00
Studenti a profesoři Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava si postavili už několik sporťáků. Jejich nový elektromobil s pohonem všech kol by se měl dokonce sériově vyrábět. Vývojáři jej představí na brněnském Autosalonu v roce 2012.

První "studentský" sporťák jménem FireLine. Vzhled novinky je zatím tajný. | foto: ČTK

Na ostravské vysoké škole funguje sedm let projekt StudentCar. Během té doby sestavily víc než dvě stovky studentů, které projektem prošly, už několik modelů funkčních automobilů.

Úplně prvním byl roadster pojmenovaný FireLine. Ten má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec s výkonem 132 kW pohánějící zadní kola. Design červeného sporťáku vznikl ve spolupráci se studenty průmyslového designu Baťovy univerzity ve Zlíně a zaměstnanci Ústavu progresivních technologií pro automobilový průmysl z VŠB–TU Ostrava.

StudentCar FireLine -  koncepční studie luxusního sportovního vozu

"StudentCar je registrovaná ochranná známka. Jde nám především o výchovu mladých lidí a jejich navázání na výzkum. Našim cílem je zapojit studenty do vývoje. Chceme, aby od nás odcházeli lidé, kteří se dokázali zašpinit u reálné práce. Ne knihomolové, kteří mají jen teoretické a vyčtené znalosti," popisuje vedoucí týmu Petr Tomčík.

Nově tým pracuje na elektromobilu s inteligentním podvozkem a pohonem na všechna čtyři kola. "Dostali jsme zakázku od technologicky vyspělé společnosti. Ta by měla vůz po homologaci prototypu i vyrábět. Nejde o žádnou automobilku jako Škoda Auto či Hyundai, bude to ale české auto," vysvětluje Tomčík. Dodává však, že podrobnosti o tom, pro koho vůz připravují a kdo jej bude vyrábět, zatím zveřejnit nechce.

StudentCar FireLine -  koncepční studie luxusního sportovního vozu

StudentCar FireLine: zadní kola pohání 170koňový motor

"Cílem je, aby se model sériově vyráběl. Zadavatel má představu, že by se jednalo až o 1 000 aut ročně," řekl. "Vůz bude ojedinělý hlavně z pohledu řízení, především komunikace mezi řidičem a vozem," naznačuje Tomčík.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.