Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

  16:11aktualizováno  16:11
Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Formule Dragon univerzitního týmu Vysokého učení technického v Brně | foto: ČTK

Aerodynamická úprava vozu s výrazným předním a zadním křídlem pomáhá k rychlejší jízdě. "Z nuly na 100 kilometrů zrychlí formule za 3,9 vteřiny, maximální rychlost je 140 kilometrů v hodině," popisuje vedoucí závodního týmu David Hodas.

Členové univerzitního týmu Vysokého učení technického představili 23. července...

Zásadní změnou oproti starším modelům Dragonu je použitý materiál. Nové díly jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a uhlíkových vláken, takže jsou výrazně lehčí. O několik kilogramů méně váží také samotný rám formule.

Pneumatický systém umožňuje řadit bez spojky pomocí karbonových pádel pod volantem. I v novém modelu zůstal původní motor Husaberg FE 570. Stejná zůstává i barva vozu - černá s doplňky v bílé a červené.

Formule Dragon univerzitního týmu Vysokého učení technického v Brně

Závodní sezonu zahájí tým TU Brno Racing na přelomu července a srpna na okruhu Hockenheimring v konkurenci 74 soupeřů v kategorii vozů se spalovacím motorem a 40 s pohonem na elektřinu. Formule musí zvládnout čtyři dynamické disciplíny - zrychlení na rovině, osmičky na mokré vozovce, dále sprint a vytrvalost. Po Německu čekají tým další závody v Hradci Králové a Györu v Maďarsku.

Na designu, stavbě stroje a následném zajištění závodů se celkem podílí až 40 studentů. Některé díly získávají od partnerů a sponzorů, jiné si navrhují a vyrábějí sami. "Učí se pracovat v týmu. Vzniká díky tomu spousta dobrých diplomových prací," uvedl děkan fakulty strojního inženýrství Jaroslav Katolický.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

VIDEO: Malíř žaluje Škodovku kvůli designu SUV

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Ve sporu mezi malířem a designérem Vladem Vovkaničem a společností Škoda Auto ohledně autorských práv na design modelů...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Najdete na iDNES.cz