Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

  16:11aktualizováno  16:11
Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Formule Dragon univerzitního týmu Vysokého učení technického v Brně | foto: ČTK

Aerodynamická úprava vozu s výrazným předním a zadním křídlem pomáhá k rychlejší jízdě. "Z nuly na 100 kilometrů zrychlí formule za 3,9 vteřiny, maximální rychlost je 140 kilometrů v hodině," popisuje vedoucí závodního týmu David Hodas.

Členové univerzitního týmu Vysokého učení technického představili 23. července...

Zásadní změnou oproti starším modelům Dragonu je použitý materiál. Nové díly jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a uhlíkových vláken, takže jsou výrazně lehčí. O několik kilogramů méně váží také samotný rám formule.

Pneumatický systém umožňuje řadit bez spojky pomocí karbonových pádel pod volantem. I v novém modelu zůstal původní motor Husaberg FE 570. Stejná zůstává i barva vozu - černá s doplňky v bílé a červené.

Formule Dragon univerzitního týmu Vysokého učení technického v Brně

Závodní sezonu zahájí tým TU Brno Racing na přelomu července a srpna na okruhu Hockenheimring v konkurenci 74 soupeřů v kategorii vozů se spalovacím motorem a 40 s pohonem na elektřinu. Formule musí zvládnout čtyři dynamické disciplíny - zrychlení na rovině, osmičky na mokré vozovce, dále sprint a vytrvalost. Po Německu čekají tým další závody v Hradci Králové a Györu v Maďarsku.

Na designu, stavbě stroje a následném zajištění závodů se celkem podílí až 40 studentů. Některé díly získávají od partnerů a sponzorů, jiné si navrhují a vyrábějí sami. "Učí se pracovat v týmu. Vzniká díky tomu spousta dobrých diplomových prací," uvedl děkan fakulty strojního inženýrství Jaroslav Katolický.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.