Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie Hondy: nová CRX a krabička na lidi

aktualizováno 
Honda je opět pohotová určovat trendy vývoje automobilového průmyslu. Její designéři i technici jsou při plné síle a popírají tvrzení, že v designu již nelze vymyslet nic nového. Svůj potenciál dokazují neustále, nejnověji dvěma studiemi z nedávného losangeleského autosalonu.

Honda Remix | foto: Honda

Remix
Z názvu ukapávají noty a zní ryčné techno, dynamické a plné pohybu jsou i křivky, zdobící malé sportovní kupé, sršící jiskrami energie z kontrastu oblých blatníků a takřka geometricky hranaté kabiny.

Zdařilý remix Honda R&D Americas, Inc. Obrys nepochybně připomíná původní model Hondy CRX, čelní pohled odhalí pootevřenou tlamu á la CR-V, záď se vymyká jednoznačného přirovnání k nějakému, již existujícímu objektu.

Strmě stoupající křivky bočních oken, vymyšlené Ferucciem Lamborghinim pro legendární Espadu, mají co říci i dnes.

Použitá technika vychází z toho, co umí Honda nejlépe; točivý čtyřválec VTEC s šestistupňovou převodovkou, k tomu sportovně laděné zavěšení kol a ostré brzdy.

Tedy nic drahého ani náročného, ostatně případná cílová skupina takového modelu ani o žádnou špičkovou a drahou techniku nestojí. Radost z jízdy může být i krásná...

Honda Step Bus

Step Bus
Samotný účel, oholený až na dřeň - tak se dá charakterizovat nejnutnější mobilita, reprezentovaná specificky japonskými minivozíky třídy Kai, tedy maličkých krabic s využitým každým krychlovým centimetrem a motorkem se zdvihovým objemem do 660 cm³.

Přesně taková je Honda Step Bus, která na extrémně malém půdorysu poskytuje prostor pěti dospělým osobám, případně dvěma nocležníkům na lůžkové úpravě.

V jejím případě přišla vhod každá skulinka místa, proto se do celého auta nastupuje, podobně jako do Peugeotu 1007, dvojicí velkých bočních předsuvných dveří.

Ani přístrojová deska si nedovolila jediný zbytečný zásah do prostoru, proto je na zcela plochém panelu jen to nejnutnější; nechybí ovšem stojánek na nápoj. Již z bočního pohledu je jasné, že nohy vpředu sedících vyplňují celý prostor přídě, proto se poháněcí agregát přesunul na opačný konec - před zadní nápravu, kterou také pohání.

Autoři:


Témata: design, Honda, Peugeot

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz