Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie Hondy: nová CRX a krabička na lidi

aktualizováno 
Honda je opět pohotová určovat trendy vývoje automobilového průmyslu. Její designéři i technici jsou při plné síle a popírají tvrzení, že v designu již nelze vymyslet nic nového. Svůj potenciál dokazují neustále, nejnověji dvěma studiemi z nedávného losangeleského autosalonu.

Honda Remix | foto: Honda

Remix
Z názvu ukapávají noty a zní ryčné techno, dynamické a plné pohybu jsou i křivky, zdobící malé sportovní kupé, sršící jiskrami energie z kontrastu oblých blatníků a takřka geometricky hranaté kabiny.

Zdařilý remix Honda R&D Americas, Inc. Obrys nepochybně připomíná původní model Hondy CRX, čelní pohled odhalí pootevřenou tlamu á la CR-V, záď se vymyká jednoznačného přirovnání k nějakému, již existujícímu objektu.

Strmě stoupající křivky bočních oken, vymyšlené Ferucciem Lamborghinim pro legendární Espadu, mají co říci i dnes.

Použitá technika vychází z toho, co umí Honda nejlépe; točivý čtyřválec VTEC s šestistupňovou převodovkou, k tomu sportovně laděné zavěšení kol a ostré brzdy.

Tedy nic drahého ani náročného, ostatně případná cílová skupina takového modelu ani o žádnou špičkovou a drahou techniku nestojí. Radost z jízdy může být i krásná...

Honda Step Bus

Step Bus
Samotný účel, oholený až na dřeň - tak se dá charakterizovat nejnutnější mobilita, reprezentovaná specificky japonskými minivozíky třídy Kai, tedy maličkých krabic s využitým každým krychlovým centimetrem a motorkem se zdvihovým objemem do 660 cm³.

Přesně taková je Honda Step Bus, která na extrémně malém půdorysu poskytuje prostor pěti dospělým osobám, případně dvěma nocležníkům na lůžkové úpravě.

V jejím případě přišla vhod každá skulinka místa, proto se do celého auta nastupuje, podobně jako do Peugeotu 1007, dvojicí velkých bočních předsuvných dveří.

Ani přístrojová deska si nedovolila jediný zbytečný zásah do prostoru, proto je na zcela plochém panelu jen to nejnutnější; nechybí ovšem stojánek na nápoj. Již z bočního pohledu je jasné, že nohy vpředu sedících vyplňují celý prostor přídě, proto se poháněcí agregát přesunul na opačný konec - před zadní nápravu, kterou také pohání.

Autoři:


Témata: design, Honda, Peugeot


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.