Honda Remix

Honda Remix | foto: Honda

Studie Hondy: nová CRX a krabička na lidi

  • 3
Honda je opět pohotová určovat trendy vývoje automobilového průmyslu. Její designéři i technici jsou při plné síle a popírají tvrzení, že v designu již nelze vymyslet nic nového. Svůj potenciál dokazují neustále, nejnověji dvěma studiemi z nedávného losangeleského autosalonu.

Remix
Z názvu ukapávají noty a zní ryčné techno, dynamické a plné pohybu jsou i křivky, zdobící malé sportovní kupé, sršící jiskrami energie z kontrastu oblých blatníků a takřka geometricky hranaté kabiny.

Zdařilý remix Honda R&D Americas, Inc. Obrys nepochybně připomíná původní model Hondy CRX, čelní pohled odhalí pootevřenou tlamu á la CR-V, záď se vymyká jednoznačného přirovnání k nějakému, již existujícímu objektu.

Strmě stoupající křivky bočních oken, vymyšlené Ferucciem Lamborghinim pro legendární Espadu, mají co říci i dnes.

Použitá technika vychází z toho, co umí Honda nejlépe; točivý čtyřválec VTEC s šestistupňovou převodovkou, k tomu sportovně laděné zavěšení kol a ostré brzdy.

Tedy nic drahého ani náročného, ostatně případná cílová skupina takového modelu ani o žádnou špičkovou a drahou techniku nestojí. Radost z jízdy může být i krásná...

Honda Step Bus

Step Bus
Samotný účel, oholený až na dřeň - tak se dá charakterizovat nejnutnější mobilita, reprezentovaná specificky japonskými minivozíky třídy Kai, tedy maličkých krabic s využitým každým krychlovým centimetrem a motorkem se zdvihovým objemem do 660 cm³.

Přesně taková je Honda Step Bus, která na extrémně malém půdorysu poskytuje prostor pěti dospělým osobám, případně dvěma nocležníkům na lůžkové úpravě.

V jejím případě přišla vhod každá skulinka místa, proto se do celého auta nastupuje, podobně jako do Peugeotu 1007, dvojicí velkých bočních předsuvných dveří.

Ani přístrojová deska si nedovolila jediný zbytečný zásah do prostoru, proto je na zcela plochém panelu jen to nejnutnější; nechybí ovšem stojánek na nápoj. Již z bočního pohledu je jasné, že nohy vpředu sedících vyplňují celý prostor přídě, proto se poháněcí agregát přesunul na opačný konec - před zadní nápravu, kterou také pohání.


Témata: design, Honda, Peugeot