Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie Roomster: budoucnost Škodovky?

  20:11aktualizováno  20:11
Automobilka Škoda představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu novou překvapivou futuristickou studii - vůz s názvem Roomster. Mělo by jít o kompaktní rodinný vůz. Posledním konceptem, který automobilka představila na autosalonu v Ženevě, bylo sportovní kupé Tudor.

Podle tuzemské automobilky dosahuje roomster díky své šířce a výšce, velkému rozvoru a originálnímu vnitřnímu uspořádání prostornosti, která je srovnatelná s podstatně většími vozidly. Automobil však bude zatím pouhou výstavní studií, do sériové výroby nezamíří. "Je to ukázka, jak by mohla vypadat naše blízká budoucnost, chceme získat reakce veřejnosti," řekl šéf automobilky Vratislav Kulhánek.

Roomster je dílem týmu škodováckého designéra Thomase Ingelatha. Prosklený vůz je 1,84 metru vysoký, 1,67 metru široký a dlouhý přibližně jako fabia. Jeho tři zadní sedadla jsou variabilní a dají se jednotlivě posouvat. Vůz s rozvorem 2,71 m má disponovat mimořádně velkým vnitřním prostorem, což má být pro značku Škoda jedním z typických prvků.

Zástupci automobilky nechtějí do začátku frankfurtského autosalonu (11. září) podat další informace. Proto můžeme o roomsteru a jeho budoucnosti pouze spekulovat. Z počítačové fotografie lze usuzovat, že pro studii designéři použili maximálně podvozek fabie (délka 3960, rozvor 2462 mm) , rozhodně ne větší. Konkurenty by mohly být Mazda 2 s délkou 3925 mm a rozvorem 2490 mm,  nebo dokonce Toyota Yaris s délkou 3775 mm a rozvorem 2370 mm.

Zejména tvarem a vyšší stavbou karoserie se blíží podobě Mazdy 2. Světla studie připomínají přední světlomety nového BMW 5, spodní linie zadních bočních oken je níž než u oken vpředu, což evokuje řešení, použité u Citroënu C2. 

Roomster nezůstává ani jako studie pozadu za současným trendem, když využívá velkých prosklených ploch, a to i ve střeše. Toto řešení zvětšuje komfort posádky vyšším prosvětlením interiéru a vyvolává dojem většího prostoru. Na druhou stranu s sebou přináší nižší tuhost karoserie.

Přístup na zadní sedadla je zajištěn pomocí jedněch zadních dveří. Z fotografií lze "vyčíst", že budou buďto posuvné nebo otevíratelné dozadu, jako například u vozu Mazda RX-8. Čtvrté dveře, které umožňují přístup do zavazadlového prostoru, jsou podle neověřených informací téměř celé prosklené. 

Stáhněte si tapetu Škody Roomster:

800x600

1024x768

Světla studie připomínají přední světlomety nového BMW 5.

Zástupci automobilky odmítají do začátku frankfurtského autosalonu (11. září) podat jakékoliv bližší informace.

Spodní linie zadních bočních oken je níž než u oken vpředu, což evokuje řešení, použité u Citroënu C2.

Roomster nezůstává ani jako studie pozadu za současným trendem, když využívá velkých prosklených ploch.

Podle tuzemské automobilky dosahuje roomster díky své šířce a výšce, velkému rozvoru a originálnímu vnitřnímu uspořádání prostornosti, která je srovnatelná s podstatně většími vozidly.

Škodovka na autosalonu ve Frankfurtu představí rodinnou studii s názvem Roomster.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.