Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie Seat Salsa: s šestiválcem pod kapotou

  18:32aktualizováno  18:32
Přesně před rokem mohli příznivci rychlonohých konceptů obdivovat povedenou kreaci na téma sportovní kupé. Rok se s rokem sešel a rytmus salsy ve španělském provedení Seat mohou vychunat i návštěvníci brněnského autosalonu.25.5.2002: Salsa ještě více ve stylu "auto emoción"
Koncept Seat Salsa

Koncept Seat Salsa - Studie salsa od španělského výrobce má jako srdce zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru, který dává maximální výkon 186 kW (250 k). | foto: iDNES.cz

Seat Salsa je jedna z posledních designérských kreací talentovaného Waltera de'Silvy, který v rámci koncernu VW stále působí - jeho nynější zaměstnavatel, kterým je ingolstadtské Audi, však de'Silvovi příliš prostoru k rozletu nedává.

Dvěstěpadesátikoňový rudý Seat tak ve středu expozice španělské automobilky zastiňuje dalšího, tentokrát sériového sporťáka Seat Ibiza Cupra R, který si v Brně odbývá tuzemskou premiéru.

Co Seat Salsa umí?
Pod kapotou Salsy nalezneme zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru, který dává maximální výkon 186 kW (250 k). Agregát s pomocí pětistupňové převodovký Tiptronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a na umí pelášit rychlostí až 246 km/h.

Ještě podle informací z autosalonů v loňském roce by se kupé na bázi salsy mělo vyrábět do roku 2004. Poslední zprávy však tomuto vývoji neodpovídají. Takže salsa zatím zůstává povedeným konceptem.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.