Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni budeme SUV. Volkswagen předělal Audi Q7 na nového Touarega

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Německá automobilka se chystá vyplnit každou mezeru v nabídce novým SUV. Studie T-Prime GTE naznačuje, jak bude vypadat největší z těchto modelů v jejím portfoliu.

Volkswagen T-Prime GTE | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Stávající dvojici volkswagenů Tiguan a Touareg obklopí celá paleta nových modelů. Postupně se představí SUV velikosti Pola a Golfu, prodloužený sedmimístný Tiguan a také nový Touareg. Ten se inspiruje konceptem T-Prime GTE, který má premiéru na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Důvod této SUV ofenzivy je jednoduchý. Předpokládá se, že během následujících sedmi let vzroste prodej SUV v Číně o 18 procent a v Evropě dokonce o 26 procent.

Segment nejdražších poloterénních vozů má mít v roce 2020 objem dva miliony aut ročně a Volkswagen rozhodně nechce zůstat stranou.

Koncept T-Prime GTE využívá platformu MLB, stejnou konstrukci používá i druhá generace Audi Q7. Vyjede na ní nejen příští Touareg, ale také SUV značky Lamborghini. A tu samou techniku najdeme i v útrobách modelu Bentley Bentayga.

Volkswagen T-Prime GTE

Zkratka GTE odkazuje na hybridní pohon. Zatímco dříve VW v konceptech propagoval kombinaci elektromotorů a naftového TDI, po aféře dieselgate klade důraz na benzinové hybridy.

Pohonný řetězec tvoří dvoulitr s turbem doplněný o 100kW elektromotor. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem tento tandem roztáčí všechna kola s výkonem až 280 kW. Případně lze jet čistě na elektřinu, a to až 50 km. Sériový model může mít nakonec jiné parametry, ale T-Prime GTE jasně ukazuje, jaké jsou dnes priority vývoje agregátů u Volkswagenu.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Octavia CNG 1,4 TSI / 81 kW...
Škoda Octavia CNG 1,4 TSI / 81 kW...

r.v. 2016, naj. 31 700 km, CNG + benzín
449 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.