Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni budeme SUV. Volkswagen předělal Audi Q7 na nového Touarega

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Německá automobilka se chystá vyplnit každou mezeru v nabídce novým SUV. Studie T-Prime GTE naznačuje, jak bude vypadat největší z těchto modelů v jejím portfoliu.

Volkswagen T-Prime GTE | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Stávající dvojici volkswagenů Tiguan a Touareg obklopí celá paleta nových modelů. Postupně se představí SUV velikosti Pola a Golfu, prodloužený sedmimístný Tiguan a také nový Touareg. Ten se inspiruje konceptem T-Prime GTE, který má premiéru na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Důvod této SUV ofenzivy je jednoduchý. Předpokládá se, že během následujících sedmi let vzroste prodej SUV v Číně o 18 procent a v Evropě dokonce o 26 procent.

Segment nejdražších poloterénních vozů má mít v roce 2020 objem dva miliony aut ročně a Volkswagen rozhodně nechce zůstat stranou.

Koncept T-Prime GTE využívá platformu MLB, stejnou konstrukci používá i druhá generace Audi Q7. Vyjede na ní nejen příští Touareg, ale také SUV značky Lamborghini. A tu samou techniku najdeme i v útrobách modelu Bentley Bentayga.

Volkswagen T-Prime GTE

Zkratka GTE odkazuje na hybridní pohon. Zatímco dříve VW v konceptech propagoval kombinaci elektromotorů a naftového TDI, po aféře dieselgate klade důraz na benzinové hybridy.

Pohonný řetězec tvoří dvoulitr s turbem doplněný o 100kW elektromotor. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem tento tandem roztáčí všechna kola s výkonem až 280 kW. Případně lze jet čistě na elektřinu, a to až 50 km. Sériový model může mít nakonec jiné parametry, ale T-Prime GTE jasně ukazuje, jaké jsou dnes priority vývoje agregátů u Volkswagenu.

Autoři:




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.