Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Corolla bude dračice, bohužel jen v Americe

aktualizováno 
Toyota představila koncept Corolla Furia, který je předzvěstí nové generace vozu legendárního jména. Nový kompakt má zaujmout mladší klientelu než doposud a Američanům ho budou zřejmě závidět i Evropané.

Toyota Corolla Furia | foto: Toyota

Před lety se Toyota rozhodla, že v Evropě značku Corolla přestane používat a připravila kompaktní model Auris. Na jiných trzích se však corolla nadále prodává a Toyota teď ukazuje, jak bude vypadat její nová generace. Určená je především pro americký trh a měla by zaujmout daleko mladší publikum než doposud.

Podobně jako auris totiž corolla až dosud holdovala vesměs konzervativnímu designu. A stejně jako u evropského protějšku se to má u verze se značkou, kterou nese téměř 40 milionů vozů, změnit. A to dokonce natolik, že novou corollu budou zřejmě americkým zákazníkům závidět i ti evropští.

Fotogalerie

Zatímco nová generace hatchbacku auris vzbuzuje svým vzhledem spíše rozporuplné reakce, odezva na design studie Corolla Furia je zatím vesměs pozitivní, a to prakticky ze všech stran. Samozřejmě je otázkou, o které prvky sériová verze přijde, celkový dynamický výraz vozu však má být zachován.

Corolla Furia je sedan, jak se na americký trh sluší a patří. Koncept hraje na sportovní notu, už jméno "furia" naznačuje její dravou povahu. V italštině je to výraz pro čertici, vztek, spěch... a daleko rozhodně není ani česká "fúrie".

Na oranžově lakované studii si téměř ihned všimneme dlouhého rozvoru (2 700 mm) a relativně krátkých převisů (celková délka 4 620 mm), na kompaktní třídu jsme tak svědky docela velké plochy dveří. Ta naznačuje, že krom designu by předností nové corolly měla být i vnitřní prostornost a snadný přístup do interiéru.

Pokud si odmyslíme agresivně tvarované nárazníky, vytáhlé blatníky a do nich zapadající 19palcová kola a výrazné karbonové doplňky, má Corolla Furia až nečekaně jednoduché tvary. Působí dynamicky a elegantně zároveň a dá se očekávat, že na nich bude Toyota pro sériovou verzi měnit naprosté minimum.

Všimněte si například tvarů čelní masky, které jsou uhlazenější než u nového aurisu, dvojnásob to platí o zadních partiích. Některé dramatické prvky by mohly být zachovány v sériovém sportovním provedení.

O technice nového modelu Toyota zatím mlčí, je zřejmé, že pod kapotou se asi žádná revoluce odehrávat nebude, hybridní verze bude zřejmě povinností, i když v této kategorii nabízí Toyota model Prius. Jenže ten cílí na jinou klientelu a automobilka se bude chtít v USA s prodejními čísly nové generace corolly vrátit před Hondu Civic, která tam momentálně kompaktní třídě kraluje a hybridní verzi nabízí.

Pokud se vám studie Corolla Furia líbí, nejspíš si musíte nechat zajít chuť. Do Evropy se zřejmě nedostane, i když sedan současné generace se tu v omezené míře nabízí. Namísto sedanu totiž Toyota napříště vsadí na kombíkový auris, který zcela jistě zaujme daleko širší publikum. Na druhou stranu by mohly vozy jako Corolla Furia zájem Evropanů o trochu zapomenutý segment pozdvihnout.





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.