Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie VW potřebuje necelý litr nafty na 100 km

  13:34aktualizováno  13:34
Sliby Volkswagenu ohledně "litrového" automobilu se staly realitou. V pondělí koncern poprvé představil novinářům studii extra úsporného vozu, který má dle proklamací spotřebovat maximálně litr nafty na 100 kilometrů. Vozítko nezvykle sportovního střihu si hned odbylo první premiéru v běžném provozu, trasu dlouhou 230 kilometrů z Wolfsburgu do Hamburgu s ním ujel odstupující generální ředitel automobilky Ferdinand Piëch.

Dle informací tiskových agentur AP a DPA dosáhl prototyp na trase neuvěřitelné spotřeby 0,89 litru nafty na 100 kilometrů, i když jiné zdroje uvádí hodnotu 0,99 litru. Každopádně jde o zajímavý výsledek potvrzující fakt, že Ferdinand Piëch musel jet na své "poslední cestě" opravdu s lehkou nohou.

Nízká spotřeba byla ale především zásluhou nově použitých technologií. Jelikož jsou u zatím nepojmenovaného prototypu použity převážně kompozitní materiály a magnézium, vozítko dlouhé 3,65 metru, široké 1,25 metru, vysoké něco přes metr váží pouze 290 kilogramů. Wolfsburští šli opravdu do detailů. Například karosérii chybí barva i lak, neboť i takovéto drobnosti by ve výsledku zvýšily váhu a následně i spotřebu.

Podstatnou roli hraje i zvolená pohonná jednotka. Jde o jednoválcový diesel s výkonnem 6,3 kilowattu (8,3 k). Bližší podrobnosti o agregátu ale automobilka z pochopitelných důvodů nezveřejnila.

Do nového auta se vejdou pouze dvě osoby, které sedí za sebou. Mimo to má auto zavazadlový prostor o objemu 80 litrů. Z tohoto popisu tedy jednoznačně vyplývá, že sériová produkce se nechystá. Věřme, že současně vyráběné civilní vozy převezmou z wolfsburgského zázraku alespoň část výhod a automobilce se tak podaří v dohledné době spotřebu sériových modelů výrazněji snížit.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Transit 2,2 L4H3 jumbo klima č.82.
Ford Transit 2,2 L4H3 jumbo klima č.82.

r.v. 2014, naj. 96 000 km, diesel, 1. majitel
458 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.