Studie VW potřebuje necelý litr nafty na 100 km

  • 3
Sliby Volkswagenu ohledně "litrového" automobilu se staly realitou. V pondělí koncern poprvé představil novinářům studii extra úsporného vozu, který má dle proklamací spotřebovat maximálně litr nafty na 100 kilometrů. Vozítko nezvykle sportovního střihu si hned odbylo první premiéru v běžném provozu, trasu dlouhou 230 kilometrů z Wolfsburgu do Hamburgu s ním ujel odstupující generální ředitel automobilky Ferdinand Piëch.

Dle informací tiskových agentur AP a DPA dosáhl prototyp na trase neuvěřitelné spotřeby 0,89 litru nafty na 100 kilometrů, i když jiné zdroje uvádí hodnotu 0,99 litru. Každopádně jde o zajímavý výsledek potvrzující fakt, že Ferdinand Piëch musel jet na své "poslední cestě" opravdu s lehkou nohou.

Nízká spotřeba byla ale především zásluhou nově použitých technologií. Jelikož jsou u zatím nepojmenovaného prototypu použity převážně kompozitní materiály a magnézium, vozítko dlouhé 3,65 metru, široké 1,25 metru, vysoké něco přes metr váží pouze 290 kilogramů. Wolfsburští šli opravdu do detailů. Například karosérii chybí barva i lak, neboť i takovéto drobnosti by ve výsledku zvýšily váhu a následně i spotřebu.

Podstatnou roli hraje i zvolená pohonná jednotka. Jde o jednoválcový diesel s výkonnem 6,3 kilowattu (8,3 k). Bližší podrobnosti o agregátu ale automobilka z pochopitelných důvodů nezveřejnila.

Do nového auta se vejdou pouze dvě osoby, které sedí za sebou. Mimo to má auto zavazadlový prostor o objemu 80 litrů. Z tohoto popisu tedy jednoznačně vyplývá, že sériová produkce se nechystá. Věřme, že současně vyráběné civilní vozy převezmou z wolfsburgského zázraku alespoň část výhod a automobilce se tak podaří v dohledné době spotřebu sériových modelů výrazněji snížit.