Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru B9 Tribeca: Skalisté hory volají

  17:28aktualizováno  17:28
Ani Subaru neodolalo SUVmánii, která obchází celý automobilový svět. Do kategorie aut pro volný čas vyráží bez bázně a hany a útočí na etalony kategorie "nejSUV". Život BMW X5, Volva XC90 nebo Mercedesu třídy M bude zase o něco složitější. Co může velké subaru nabídnout?

K dokonalosti dotažený systém pohonu všech kol a navrch třeba sedm míst pro cestující. 

Jmenuje se B9 Tribeca a kurážně vyráží dobývat trh luxusních SUV.

Nové subaru je pořádně urostlé: do délky má 4 metry a 82 centimetrů. Do šířky zabírá 1,88 metru a na výšku 1,69 metru. Tři řady sedadel jsou poskládány mezi 2,75 metru rozvoru.

Tělo velkorysých rozměrů oblékl tým kolem šéfdesignéra Andrease Zapatinase do tvarů inspirovaných leteckou historií automobilky.

"Vlnobití" tvarů a křivek v interiéru přechází na přístrojové desce ladně v mohutný středový tunel. Nohám cestujících v dalších dvou řadách sedadel naopak nic nepřekáží, tribeca má totiž rovnou podlahu.

V roce 1972 uvedla automobilka Subaru jako první na svetě do sériové výroby automobil s pohonem 4 kol. Bylo to Subaru Leone 4WD.

Druhá třímístná řada sedadel je posuvná v rozmezí až 20 centimetrů, je jí také možné sklápět, dělená je v poměru 60:40. Pár sedadel v poslední řade je možné sklopit do podlahy a zvětšit tak prostor pro výbavu na výlet, dno kufru je pak absolutně ploché.

Interiér nepostrádá nic, co rozmazlený automobilista 21. století vyžaduje. Nechybí prosklená střecha, vyhřívané kožené sedačky, nebo systém hlídající tlak v pneumatikách. Samozřejmostí je navigace s přehravačem DVD a herní konzola. Uprostřed přístrojové desky trůní devítipalcový barevný displej.

DNA Subaru
Čistokrevné subaru nemůže ukrývat pod kapotou nic jiného než plochý ležatý motor s protiběžnými písty (boxer), který roztáčí všechna čtyři osmnáctipalcová kola (pneumatiky 255/55).

Třílitrový šestiválec žene tribecu silou 297 Newtonmetrů kroutícího momentu, s kterým si musí poradit systém pohonu všech kol Symmetrical AWD. Dvěstepadesát koní maximálního výkonu (184 kW) řidič kočíruje s pomocí pětistupňové automatické převodovky se sekvenčním modem.

Bezpečnost až na prvním místě
Na tribece najdeme všechny myslitelné elektronické anděly strážné, které bdí nad nedokonalostí řidiče. Samozřejmostí je protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD, chybět nemůže ani stabilizační systém, kterému u Subaru říkají VDC.  Inženýři japonské automobilky se také chlubí superpevnou konstrukcí svého nejnovějšího výtvoru. Chybět nesmí ani plný počet airbagů.

První tribecy se po Skalistých horách začnou prohánět v létě 2005, potom vyrazí na zkušenou do Kanady a Jižní Ameriky. Evropa bude muset prozatím počkat, o prodeji na starém kontinentu totiž ještě není rozhodnuto.

Ani Subaru neodolalo SUVmánii, která obchází celý automobilový svět.

Jmenuje se Subaru B9 Tribeca a kurážně vyráží dobývat trh luxusních SUV.

Tělo velkorysých rozměrů oblékl tým kolem šéfdesignéra Andrease Zapatinase do tvarů inspirovaných leteckou historií automobilky Subaru

Čistokrevné subaru nemůže ukrývat pod kapotou nic jiného než plochý ležatý motor protiběžnými písty (boxer), který roztáčí všechna čtyři kola.

První tribecy se po Skalistých horách ameriky začnou prohánět v létě 2005, potom vyrazí na zkušenou do Kanady a Jižní Ameriky.

Třílitrový šestiválec žene tribecu silou 297 Newtonmetrů kroutícího momentu, s kterým si musí poradit systém pohonu všech kol Symmetrical AWD.

Co může velké subaru nabídnout? K dokonalosti dotažený systém pohonu všech kol a navrch třeba sedm míst pro cestující.

Dvěstepadesát koní maximálního výkonu (184 kW) řidič kočíruje s pomocí pětistupňové automatické převodovky se sekvenčním modem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.