Subaru B9 Tribeca: Skalisté hory volají

  • 39
Ani Subaru neodolalo SUVmánii, která obchází celý automobilový svět. Do kategorie aut pro volný čas vyráží bez bázně a hany a útočí na etalony kategorie "nejSUV". Život BMW X5, Volva XC90 nebo Mercedesu třídy M bude zase o něco složitější. Co může velké subaru nabídnout?

K dokonalosti dotažený systém pohonu všech kol a navrch třeba sedm míst pro cestující. 

Jmenuje se B9 Tribeca a kurážně vyráží dobývat trh luxusních SUV.

Nové subaru je pořádně urostlé: do délky má 4 metry a 82 centimetrů. Do šířky zabírá 1,88 metru a na výšku 1,69 metru. Tři řady sedadel jsou poskládány mezi 2,75 metru rozvoru.

Tělo velkorysých rozměrů oblékl tým kolem šéfdesignéra Andrease Zapatinase do tvarů inspirovaných leteckou historií automobilky.

"Vlnobití" tvarů a křivek v interiéru přechází na přístrojové desce ladně v mohutný středový tunel. Nohám cestujících v dalších dvou řadách sedadel naopak nic nepřekáží, tribeca má totiž rovnou podlahu.

V roce 1972 uvedla automobilka Subaru jako první na svetě do sériové výroby automobil s pohonem 4 kol. Bylo to Subaru Leone 4WD.

Druhá třímístná řada sedadel je posuvná v rozmezí až 20 centimetrů, je jí také možné sklápět, dělená je v poměru 60:40. Pár sedadel v poslední řade je možné sklopit do podlahy a zvětšit tak prostor pro výbavu na výlet, dno kufru je pak absolutně ploché.

Interiér nepostrádá nic, co rozmazlený automobilista 21. století vyžaduje. Nechybí prosklená střecha, vyhřívané kožené sedačky, nebo systém hlídající tlak v pneumatikách. Samozřejmostí je navigace s přehravačem DVD a herní konzola. Uprostřed přístrojové desky trůní devítipalcový barevný displej.

DNA Subaru
Čistokrevné subaru nemůže ukrývat pod kapotou nic jiného než plochý ležatý motor s protiběžnými písty (boxer), který roztáčí všechna čtyři osmnáctipalcová kola (pneumatiky 255/55).

Třílitrový šestiválec žene tribecu silou 297 Newtonmetrů kroutícího momentu, s kterým si musí poradit systém pohonu všech kol Symmetrical AWD. Dvěstepadesát koní maximálního výkonu (184 kW) řidič kočíruje s pomocí pětistupňové automatické převodovky se sekvenčním modem.

Bezpečnost až na prvním místě
Na tribece najdeme všechny myslitelné elektronické anděly strážné, které bdí nad nedokonalostí řidiče. Samozřejmostí je protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD, chybět nemůže ani stabilizační systém, kterému u Subaru říkají VDC.  Inženýři japonské automobilky se také chlubí superpevnou konstrukcí svého nejnovějšího výtvoru. Chybět nesmí ani plný počet airbagů.

První tribecy se po Skalistých horách začnou prohánět v létě 2005, potom vyrazí na zkušenou do Kanady a Jižní Ameriky. Evropa bude muset prozatím počkat, o prodeji na starém kontinentu totiž ještě není rozhodnuto.

Ani Subaru neodolalo SUVmánii, která obchází celý automobilový svět.

Jmenuje se Subaru B9 Tribeca a kurážně vyráží dobývat trh luxusních SUV.

Tělo velkorysých rozměrů oblékl tým kolem šéfdesignéra Andrease Zapatinase do tvarů inspirovaných leteckou historií automobilky Subaru

Čistokrevné subaru nemůže ukrývat pod kapotou nic jiného než plochý ležatý motor protiběžnými písty (boxer), který roztáčí všechna čtyři kola.

První tribecy se po Skalistých horách ameriky začnou prohánět v létě 2005, potom vyrazí na zkušenou do Kanady a Jižní Ameriky.

Třílitrový šestiválec žene tribecu silou 297 Newtonmetrů kroutícího momentu, s kterým si musí poradit systém pohonu všech kol Symmetrical AWD.

Co může velké subaru nabídnout? K dokonalosti dotažený systém pohonu všech kol a navrch třeba sedm míst pro cestující.

Dvěstepadesát koní maximálního výkonu (184 kW) řidič kočíruje s pomocí pětistupňové automatické převodovky se sekvenčním modem.

,