Design nového Foresteru se změnil evolučně. Zcela nové je jen pojetí zadních partií, základní silueta je stejná a zepředu se od současné generace ta nová liší hlavně zvětšenou maskou chladiče. Uvnitř se však skrývá zcela nová technika.
Nová generace stojí na platformě SGP, kterou využívají již modely XV a Impreza. Ta se vyznačuje větší tuhostí, což se odráží v lepších jízdních vlastnostech, ale také větší prostornosti interiéru. Navzdory zabudování hybridního pohonu tak Forester nabídne více místa.
Tou hlavní změnou je ale právě hybridní pohon. Kombinuje atmosférický dvoulitr s protiběžnými písty, který má 110 kW a 194 Nm, s elektromotorem o parametrech 12,3 kW a 66 Nm. Celkový výkon se neudává, hodnoty nejde jednoduše sčítat.
Vedle hybridního režimu je k dispozici jízda čistě na benzinový motor a režim EV. Na elektřinu nový Forester ujede až 1,6 km a může jet rychlostí do 40 km/h. To jsou podobné parametry jako u hybridních toyot, pohon Subaru má ovšem úplně jiné uspořádání.
Baterie jsou lithiové a nachází se pod podlahou, přímo nad zadní nápravou. Toto umístění je optimální z hlediska rozložení hmotnosti a současně neomezuje vnitřní prostor. Elektromotor je součástí variátorového automatu Lineartronic, známého z ostatních subaru.
Definitivní parametry nejsou zatím známy, Subaru ale slibuje snížení spotřeby až o 11 %. Vzhledem k přidání elektromotoru je jisté, že se zlepší také reálná dynamika. Zásadním parametrem je schopnost táhnout vlek o hmotnosti až 1820 kg, to je nejvíce mezi hybridními SUV.
Pohon e-Boxer se současně objeví i v crossoveru XV. Díky tomu se do nabídky tohoto modelu vrací dvoulitrový motor, který byl loni kvůli přechodu na novou emisní normu vyřazen. Hybridní XV i Forester zamíří k prvním zákazníkům koncem roku.