Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

  11:13aktualizováno  11:13
Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza, jedno z mála subaru, které není SUV nebo crossoverem. V závěru roku se oproti původním plánům vrátí na evropské trhy, včetně toho českého.

Autosalon Frankfurt 2017 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Subaru na novou imprezu láká už od autosalonu v Tokiu před dvěma lety, kdy se ukázal koncept páté generace. Produkční model debutoval loni a letos v březnu Japonci přivezli na ženevský autosalon novou generaci odvozeného pseudo-crossoveru XV. Na něj si ale zákazníci musí ještě chvíli počkat, v rozporu s původními plány totiž do Evropy dorazí i sama impreza – a to dokonce ještě letos, před XV, ačkoliv má premiéru až teď v září na autosalonu ve Frankfurtu.

V útrobách vozu se nachází nová technika pojmenovaná „Global Platform“. V budoucnu se stane základem všech dalších modelů Subaru, které také dostanou novou generaci motorů – zde reprezentovanou tradičními objemy 1,6 a 2,0 litru.

Subaru Impreza

Menší čtyřválec s protilehlými písty má i nadále atmosférické plnění a nepřímé vstřikování. Prošel ale rozsáhlou modernizací, která s japonským pedantstvím mírně změnila téměř vše. Celých 70 % dílů je nových – motor má o 8 kg lehčí blok, o 1 kg lehčí hlavy a o 2 kg lehčí řemenici na klikové hřídeli. Konstruktéři snížili vnitřní tření, zvýšili kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1 a snížili hlučnost i vibrace motoru. Výsledkem je týchž 84 kW, maximum točivého momentu 150 Nm se ale přesunulo z 4000 do 3600 otáček a Subaru slibuje lineárnější zátah.

Dvoulitr navíc dostal přímé vstřikování, které umožnilo zvýšit kompresní poměr na 12,5:1. Výkon díky tomu vzrostl ze 110 na 115 kW, točivý moment zůstal na 196 Nm.

Převodovka je vždy bezestupňová Lineartronic, v novém provedení téměř o osm kilogramů lehčí. Standardně roztáčí, jak velí tradice Subaru, všechna čtyři kola. Přeplňovaných motorů se impreza nedočká, ty zůstávají vyhrazeny kombi levorg a sportovnímu sedanu WRX STI. Nově se nepočítá ani s dieselem.

Fotogalerie

Subaru si vedle kombinace efektivních motorů s 4x4 a CVT převodovkou zakládá také na vysoké úrovni pasivní a aktivní bezpečnosti. Impreza to dokládá jednak nejvyšším dosaženým hodnocením v historii japonských crash testů a jednak nasazením systému EyeSight, známým z většího outbacku. Dvojice kamer zajišťuje celou řadu funkcí – nouzové brzdění a varování před srážkou, sledování jízdních pruhů a udržování v nich nebo adaptivní tempomat. Radarové senzory v zadním nárazníku zase hlídají mrtvé úhly a varují při vycouvání z řady parkujících aut.

Impreza zaujme také vnějším designem, který rozvíjí téma levorgu. Vnější rozměry jsou impozantní, s délkou 4460 mm a rozvorem 2670 mm výrazně přerůstá většinu hatchbacků nižší střední třídy. Také interiér je evolucí stávajících modelů. Vnitřní šířka se přiblížila outbacku a na středovém panelu se zabydlel zvětšený dotykový displej s vylepšeným multimediálním systémem.

České ceny zatím nejsou známy, zveřejněny budou při uvedení na trh v závěru roku. Z principu věci bude impreza levnější než zvýšené a oplastované XV. To v končícím provedení stojí s převodovkou Lineartronic od 649 000 Kč.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz