Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

  11:13aktualizováno  11:13
Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza, jedno z mála subaru, které není SUV nebo crossoverem. V závěru roku se oproti původním plánům vrátí na evropské trhy, včetně toho českého.

Autosalon Frankfurt 2017 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Subaru na novou imprezu láká už od autosalonu v Tokiu před dvěma lety, kdy se ukázal koncept páté generace. Produkční model debutoval loni a letos v březnu Japonci přivezli na ženevský autosalon novou generaci odvozeného pseudo-crossoveru XV. Na něj si ale zákazníci musí ještě chvíli počkat, v rozporu s původními plány totiž do Evropy dorazí i sama impreza – a to dokonce ještě letos, před XV, ačkoliv má premiéru až teď v září na autosalonu ve Frankfurtu.

V útrobách vozu se nachází nová technika pojmenovaná „Global Platform“. V budoucnu se stane základem všech dalších modelů Subaru, které také dostanou novou generaci motorů – zde reprezentovanou tradičními objemy 1,6 a 2,0 litru.

Subaru Impreza

Menší čtyřválec s protilehlými písty má i nadále atmosférické plnění a nepřímé vstřikování. Prošel ale rozsáhlou modernizací, která s japonským pedantstvím mírně změnila téměř vše. Celých 70 % dílů je nových – motor má o 8 kg lehčí blok, o 1 kg lehčí hlavy a o 2 kg lehčí řemenici na klikové hřídeli. Konstruktéři snížili vnitřní tření, zvýšili kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1 a snížili hlučnost i vibrace motoru. Výsledkem je týchž 84 kW, maximum točivého momentu 150 Nm se ale přesunulo z 4000 do 3600 otáček a Subaru slibuje lineárnější zátah.

Dvoulitr navíc dostal přímé vstřikování, které umožnilo zvýšit kompresní poměr na 12,5:1. Výkon díky tomu vzrostl ze 110 na 115 kW, točivý moment zůstal na 196 Nm.

Převodovka je vždy bezestupňová Lineartronic, v novém provedení téměř o osm kilogramů lehčí. Standardně roztáčí, jak velí tradice Subaru, všechna čtyři kola. Přeplňovaných motorů se impreza nedočká, ty zůstávají vyhrazeny kombi levorg a sportovnímu sedanu WRX STI. Nově se nepočítá ani s dieselem.

Fotogalerie

Subaru si vedle kombinace efektivních motorů s 4x4 a CVT převodovkou zakládá také na vysoké úrovni pasivní a aktivní bezpečnosti. Impreza to dokládá jednak nejvyšším dosaženým hodnocením v historii japonských crash testů a jednak nasazením systému EyeSight, známým z většího outbacku. Dvojice kamer zajišťuje celou řadu funkcí – nouzové brzdění a varování před srážkou, sledování jízdních pruhů a udržování v nich nebo adaptivní tempomat. Radarové senzory v zadním nárazníku zase hlídají mrtvé úhly a varují při vycouvání z řady parkujících aut.

Impreza zaujme také vnějším designem, který rozvíjí téma levorgu. Vnější rozměry jsou impozantní, s délkou 4460 mm a rozvorem 2670 mm výrazně přerůstá většinu hatchbacků nižší střední třídy. Také interiér je evolucí stávajících modelů. Vnitřní šířka se přiblížila outbacku a na středovém panelu se zabydlel zvětšený dotykový displej s vylepšeným multimediálním systémem.

České ceny zatím nejsou známy, zveřejněny budou při uvedení na trh v závěru roku. Z principu věci bude impreza levnější než zvýšené a oplastované XV. To v končícím provedení stojí s převodovkou Lineartronic od 649 000 Kč.

Autoři:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Další z rubriky

X2 je další BMW s pohonem předních kol, už má českou cenu

BMW na autosalonu v Detroitu

Mnichovská automobilka BMW se na letošním autosalonu v Detroitu prezentuje hned tři novinky. Kromě malého crossoveru X2...

Vision X ukazuje nový crossover Škody pro rok 2019

Škoda Vision X

Ofenziva mezi crossovery v podání Škody pokračuje. Na autosalonu v Ženevě, který proběhne tradičně začátkem března,...

Nový Mustang pro Bullitta je tady, samozřejmě zelený

Ford Mustang Bullitt

Slavný oscarový film Bullittův případ se Stevem McQueenem v hlavní roli měl premiéru 17. října 1968. Automobilka Ford...

Audi A5 2.0 TFSI 2014 · S-line,ČR
Audi A5 2.0 TFSI 2014 · S-line,ČR

r.v. 2014, naj. 62 374 km, benzín
660 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz