Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rallykabriolet má čtvery dveře. Impreze WRX STI uřízli střechu

aktualizováno 
Americký dealer Subaru z města Manchester ve státě New Hampshire v USA se pustil do přestavby ikonického Subaru Impreza WRX STI od podlahy, tedy spíš od střechy. Z čtyřdveřového sedanu udělal apartní čtyřdveřový kabriolet. Podivný výtvor si úpravce cení v přepočtu na 1,3 milionu korun.

Subaru Impreza WRX STI Convertible | foto: Autoblog.com

Výsledkem je prapodivný sporťák, jehož vzhled je minimálně diskutabilní a u něhož můžete pochybovat o tuhosti otevřené karoserie.

Auto má po úpravě stahovací plátěnou střechu, která se skládá nad kufr za zadní sedadla. Aby se podařilo zachovat alespoň částečnou tuhost karoserie, má auto výrazně vyztužený podvozek a na úrovni B sloupků vyrostl mohutný ochranný a vyztužující oblouk, jako mívaly kabriolety před lety.

Přesto je s podivem, že se úpravce pustil právě do úpravy nejsilnějšího modelu s výkonem 300 koní. Navíc čtyřdveřová karoserie se pro kabriolety nehodí a všichni velcí výrobci je tvoří primárně na základě třídveřových modelů. Lze si jen stěží představit, že i s takto upraveným autem bude možné jezdit stejně jako s originálem, tedy pořádně ostře.

Připomeňme, že standardní skororallyový speciál WRX STI má maximální rychlost 250 km/h a na stovku zrychlí za 5,1 sekundy. Impreza kabrio tak bude spíš na parádu než na sportovní ježdění.

Subaru Impreza WRX STI Convertible

Výrobce si upravenou imprezu cení na 75 000 dolarů, tedy asi 1,3 milionu korun. Z našeho pohledu to je příplatek oproti standardní ceně "jen" asi 250 000 korun. Ale v USA jsou základní ceny jiné a Impreza WRX STI tam v přepočtu stojí 600 000 korun. Úprava tak cenu zvedla víc než dvojnásobně.

O tom, že americké tuningové firmy umějí předělat cokoliv a jakkoliv, se můžeme přesvědčit v mnoha televizních dokumentech nebo na internetu. V tomto kontextu nevypadá úprava imprezy na kabriolet tak šíleně, ale například američtí motorističtí novináři ji hodnotí jako nejhorší nápad všech dob.

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.