Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Legacy Concept vyrazí do roka na silnici

aktualizováno  9:32
Automobilka Subaru představila na autosalonu v Detroitu studii, která je předobrazem nové generace modelu Legacy. V sériovém provedení se toho moc nezmění, a tak se opět můžeme těšit na japonský svébytný sedan s pohonem čtyř kol.

Subaru Legacy Concept 2009 | foto: Subaru

Autosalon Detroit

Japonská automobilka Subaru prožívá v poslední době hodně turbulentní období. V Evropě si zákazníky získala svým novým turbodieselem, ale design jejich vozů Evropanům prostě moc nevoní. Dokazuje to i vlažné přijetí současné Imprezy, která navíc v prestižní verzi WRX Sti prohrává souboje s nejnovějším Mitsubishi Lancer Evolution. Navíc se Subaru nedávno rozhodlo kompletně stáhnout ze svých aktivit v Rallye.

Přesto se zdá, jako by Subaru šlo stále neochvějně za svým cílem – vyrábět spolehlivá auta s pohonem čtyř kol a dostatečně individualistickým charakterem. Důkazem toho je i studie nové generace Subaru Legacy.

Odmyslete si ty vytažené blatníky a brutální nárazníky a rázem získáte představu o tom, jak bude vypadat nová generace tradičního sedanu střední třídy. Ta přijde na trh v druhé polovině roku 2010. Ostatně, i v tomto ohledu Subaru nijak nesleduje současné moderní trendy – aktuální generace Subaru Legacy je tu s námi od roku 2003 a sedmiletý modelový cyklus dnes již patří mezi ty delší.

Subaru Legacy Concept 2009

Legacy ale nikdy nebylo módní záležitostí a dokazuje to i nový koncept. Módou sedanů s nízkým profilem střechy se u Subaru strhnout nenechají. Koncept je klasickým sedanem, tak jak to má být, a designově jasně odkazuje na předchozí generace.

Subaru Legacy Concept 2009

Podle prvních fotografií se zdá, že po impreze přijde o jeden z typických znaků Subaru i nové legacy. Okna totiž rozhodně nevypadají, že by měla bezrámovou konstrukci. V ostatních ohledech však subaru své tradiční hodnoty zachovává. Symetrický pohon 4x4 je samozřejmostí a to samé platí pro ploché motory boxer. Pod kapotou studie se rovnou nachází šestiválec s objemem 3,6 litru, který pravděpodobně najdeme ve špičkové verzi STi. Ta by mohla ze studie převzít i daleko více agresivních designových prvků.

Subaru Legacy Concept 2009

Na co ale budeme muset v sérii pravděpodobně zapomenout, jsou futuristické ovládací prvky v interiéru a neobvyklá zpětná zrcátka. Středová konzola konceptu je jedním obřím dotykovým displejem a cestující mohou vlastně rovnou zapomenout na jakékoli mechanické ovládání prvků výbavy. Třeba okna a jejich stahování opět cestující ovládají přes dotykový displej na loketní opěrce ve dveřích. Dotykový displej se nachází i na středovém tunelu vzadu a nechybí ani v loketních opěrkách.

Subaru Legacy Concept 2009

V hlavových opěrkách pro změnu nemohou chybět monitory, které umožní cestujícím na zadních sedadlech sledovat třeba filmy. Dalším atypickým prvkem jsou zpětná zrcátka. Ta nahrazuje koncept kamerami, které promítají řidiči obraz do širokoúhlého středního "zrcátka". Obraz z kamer se zde spojí v jeden panoramatický pohled, který dává řidiči zcela jasnou představu o tom, co se právě vedle jeho vozu a za ním děje.

Uvidíme, zda Subaru najde odvahu alespoň některé z těchto zajímavých prvků přenést do sériové výroby. Na výsledek nebudeme muset čekat příliš dlouho, nové legacy se představí nejpozději za rok.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.