Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Legacy Concept vyrazí do roka na silnici

aktualizováno  9:32
Automobilka Subaru představila na autosalonu v Detroitu studii, která je předobrazem nové generace modelu Legacy. V sériovém provedení se toho moc nezmění, a tak se opět můžeme těšit na japonský svébytný sedan s pohonem čtyř kol.

Subaru Legacy Concept 2009 | foto: Subaru

Autosalon Detroit

Japonská automobilka Subaru prožívá v poslední době hodně turbulentní období. V Evropě si zákazníky získala svým novým turbodieselem, ale design jejich vozů Evropanům prostě moc nevoní. Dokazuje to i vlažné přijetí současné Imprezy, která navíc v prestižní verzi WRX Sti prohrává souboje s nejnovějším Mitsubishi Lancer Evolution. Navíc se Subaru nedávno rozhodlo kompletně stáhnout ze svých aktivit v Rallye.

Přesto se zdá, jako by Subaru šlo stále neochvějně za svým cílem – vyrábět spolehlivá auta s pohonem čtyř kol a dostatečně individualistickým charakterem. Důkazem toho je i studie nové generace Subaru Legacy.

Odmyslete si ty vytažené blatníky a brutální nárazníky a rázem získáte představu o tom, jak bude vypadat nová generace tradičního sedanu střední třídy. Ta přijde na trh v druhé polovině roku 2010. Ostatně, i v tomto ohledu Subaru nijak nesleduje současné moderní trendy – aktuální generace Subaru Legacy je tu s námi od roku 2003 a sedmiletý modelový cyklus dnes již patří mezi ty delší.

Subaru Legacy Concept 2009

Legacy ale nikdy nebylo módní záležitostí a dokazuje to i nový koncept. Módou sedanů s nízkým profilem střechy se u Subaru strhnout nenechají. Koncept je klasickým sedanem, tak jak to má být, a designově jasně odkazuje na předchozí generace.

Subaru Legacy Concept 2009

Podle prvních fotografií se zdá, že po impreze přijde o jeden z typických znaků Subaru i nové legacy. Okna totiž rozhodně nevypadají, že by měla bezrámovou konstrukci. V ostatních ohledech však subaru své tradiční hodnoty zachovává. Symetrický pohon 4x4 je samozřejmostí a to samé platí pro ploché motory boxer. Pod kapotou studie se rovnou nachází šestiválec s objemem 3,6 litru, který pravděpodobně najdeme ve špičkové verzi STi. Ta by mohla ze studie převzít i daleko více agresivních designových prvků.

Subaru Legacy Concept 2009

Na co ale budeme muset v sérii pravděpodobně zapomenout, jsou futuristické ovládací prvky v interiéru a neobvyklá zpětná zrcátka. Středová konzola konceptu je jedním obřím dotykovým displejem a cestující mohou vlastně rovnou zapomenout na jakékoli mechanické ovládání prvků výbavy. Třeba okna a jejich stahování opět cestující ovládají přes dotykový displej na loketní opěrce ve dveřích. Dotykový displej se nachází i na středovém tunelu vzadu a nechybí ani v loketních opěrkách.

Subaru Legacy Concept 2009

V hlavových opěrkách pro změnu nemohou chybět monitory, které umožní cestujícím na zadních sedadlech sledovat třeba filmy. Dalším atypickým prvkem jsou zpětná zrcátka. Ta nahrazuje koncept kamerami, které promítají řidiči obraz do širokoúhlého středního "zrcátka". Obraz z kamer se zde spojí v jeden panoramatický pohled, který dává řidiči zcela jasnou představu o tom, co se právě vedle jeho vozu a za ním děje.

Uvidíme, zda Subaru najde odvahu alespoň některé z těchto zajímavých prvků přenést do sériové výroby. Na výsledek nebudeme muset čekat příliš dlouho, nové legacy se představí nejpozději za rok.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz