Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Viziv 2: křídlatý drsňák by mohl zamířit do výroby

  12:57aktualizováno  12:57
Subaru představuje v Ženevě další evoluci svého konceptu kompaktního crossoveru či SUV Viziv. Novinka tentokrát nese označení Viziv 2 a oproti předchozím provedením dostala druhý pár dveří a také trochu sériovější design.

Subaru Viziv 2 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Postupná evoluce původního vizivu naznačuje, že Subaru velmi vážně uvažuje o výrobě klasického kompaktního SUV nebo crossoveru, doposud v tomto segmentu automobilka nabízí model XV odvozený od běžné imprezy. Viziv 2 Concept s délkou 4,4 metru ukazuje, jak by mohlo takové kompaktní svébytné subaru vypadat.

Zároveň je však koncept určitou laboratoří techniky, kterou by ráda automobilka zavedla do sériové výroby. Těžko říci, čeho se dočkáme dříve, jestli plug-in hybridního pohonného ústrojí s trojicí elektromotorů nebo malého SUV Subaru. Možná přijde obojí v jednom.

Subaru Viziv 2

Viziv 2 Concept se od předchozích dvou provedení Viziv a Viziv Evolution na první pohled odlišuje vzhledem. Základní koncepce designu sice zůstala zachována, ale vzletnější a uhlazenější linky tu byly vyměněny za drsnější a trochu reálnější pojetí. Viziv 2 tak na rozdíl od svých předchůdců vypadá vcelku sériově, až na malé detaily.

Fotogalerie

Mezi ně můžeme zařadit například neobvyklý druhý pár dveří. Na první pohled se Viziv 2 tváří stejně jako předchůdci jako třídveřový crossover, ve skutečnosti má však pětici dveří. Přední pár se nadále otevírá nezvykle dopředu vzhůru s panty v patě A sloupku karoserie. Zadní dveře se nejprve vysunou ze svalnaté karoserie a pak směrem dozadu.

Hybridní pohonné ústrojí dále rozvíjí myšlenku předchozích dvou konceptů, v podstatě vychází z Viziv Evolution. Základem je tedy přeplňovaná benzinová šestnáctistovka Boxer. Dále je tu CVT převodovka Lineatronic a trojice elektromotorů, jeden pro přední nápravu a vzadu pro každé kolo motor zvlášť. Subaru vše rozložilo tak, že zůstává zachována jeho typická koncepce symetrického pohonu všech kol.

Zadní elektromotory dokážou sloužit k vektorování točivého momentu: v zatáčce tak jde větší porce výkonu na vnější zadní kolo, což pomáhá k ochotnějšímu zatáčení auta. Vzhledem k instalované trojici elektromotorů umí Viziv 2 jezdit s pohonem všech kol i čistě na elektřinu, což zatím mnoha hybridům nejde. Je to možná jedna z cest, kterou by se chtěla japonská automobilka odlišit od své konkurence.

Výkon i další praktické parametry si Subaru nechává pro sebe, dodává jen, že koncept je také vybaven pokročilým systémem samostatného řízení. Jeho funkci už opět firma nespecifikuje.





Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.