Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super golf na scéně: 650 koní, na stovce za 3,7 sekundy

  9:52aktualizováno  9:52
Všem, kterým jsou všechny moderní jakoby-rychlé golfy se jmény R32, GTI a GT pomalé, konečně nabídl Volkswagen to pravé - W12 650. Bohužel je to jen předváděcí auto. Prý má i vypínač stabilizačního systému ESP, ale toho se asi raději nedotýkejte.

Volkswagen Golf GTI W12 650 | foto: Volkswagen

Lidové auto - Volkswagen. Jméno mělo naznačit vše o značce, která dala světu nejlegendárnější auto všech dob - VW Brouk. Dnes už má všechny jiné významy, jen ne ten původní. Nejnovější kreace na téma golf má s "lidovostí" automobilky společné už jen jméno.

V jeho předchozí generaci se vozil i kardinál Josef Ratzinger, nyní už papež Benedikt XVI, při setkání s nejnovějším monstrem značky VW se ale dají na modlení i neznabožní Češi.

Každý květen se už od roku 1982 k jezeru Wörthersee v rakouských Korutanech sjíždějí milovníci Volkswagenů Golf GTI, kterých z bran fabrik VW vyjelo v pěti generacích na 1,67 milionu. Tentokrát se jim Wolfsburgská automobilka rozhodla dát dárek v podobě nejextrémnějšího golfu všech dob. Bílý extremista se jmenuje GTI W12 650 a číslovky v názvu prozrazují, kolik má jeho motor válců a jaký je výkon.

Šestilitrový dvanáctiválec biturbo původem z Bentleye Continental GT by se samozřejmě do obyčejného golfu nevešel, museli ho tedy nastěhovat podélně do interiéru, kde dělá řidiči a spolujezdci společnost z prostoru, kde se normálně vozí děti a sobotní nákup.

S normálním golfem má společné základní tvary a světla. Vše ostatní je ale velké, přehnané, obří, monstrózní... Kam se podíváte, jsou na těle extrémního Golfu GTI nějaké výdechy, otvory, které něco chladí, nebo aerodynamické prvky, snažící se ho udržet na zemi.

Devatenáctipalcová kola se taktak vejdou do notně rozšířených podběhů, ta přední mají šířku 235 milimetrů, zadní, která přenáší 650 koní výkonu a 750 Nm krouticího momentu, jsou široká 295 mm.

Zajímavě je řešená střecha, v rámci diety dostal golf lehčí uhlíkovou střechu, přední A-sloupky se protáhly až k zadnímu křídlu.

Z nuly na stovku vystřelí auto za 3,7 sekundy, pokud mu budete chtít ujet, musíte překonat 325 kilometrovou rychlost.

Široký je 1,88 metru, vysoký 1,42, což je o 160 mm víc do šířky a 70 méně do výšky než u obyčejného golfu. Automatická převodovka má šest stupňů.

Posádka usedá do alcantary a kůže, na místo schránky před spolujezdcem se nastěhoval hasicí systém. V rámci snižování hmotnosti se odporoučely i výplně dveří a nahradil je průhledný plast, který odhaluje techniku ukrytou ve dveřích.

Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650


Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.