Super golf na scéně: 650 koní, na stovce za 3,7 sekundy

  9:52aktualizováno  9:52
Všem, kterým jsou všechny moderní jakoby-rychlé golfy se jmény R32, GTI a GT pomalé, konečně nabídl Volkswagen to pravé - W12 650. Bohužel je to jen předváděcí auto. Prý má i vypínač stabilizačního systému ESP, ale toho se asi raději nedotýkejte.

Volkswagen Golf GTI W12 650 | foto: Volkswagen

Lidové auto - Volkswagen. Jméno mělo naznačit vše o značce, která dala světu nejlegendárnější auto všech dob - VW Brouk. Dnes už má všechny jiné významy, jen ne ten původní. Nejnovější kreace na téma golf má s "lidovostí" automobilky společné už jen jméno.

V jeho předchozí generaci se vozil i kardinál Josef Ratzinger, nyní už papež Benedikt XVI, při setkání s nejnovějším monstrem značky VW se ale dají na modlení i neznabožní Češi.

Každý květen se už od roku 1982 k jezeru Wörthersee v rakouských Korutanech sjíždějí milovníci Volkswagenů Golf GTI, kterých z bran fabrik VW vyjelo v pěti generacích na 1,67 milionu. Tentokrát se jim Wolfsburgská automobilka rozhodla dát dárek v podobě nejextrémnějšího golfu všech dob. Bílý extremista se jmenuje GTI W12 650 a číslovky v názvu prozrazují, kolik má jeho motor válců a jaký je výkon.

Šestilitrový dvanáctiválec biturbo původem z Bentleye Continental GT by se samozřejmě do obyčejného golfu nevešel, museli ho tedy nastěhovat podélně do interiéru, kde dělá řidiči a spolujezdci společnost z prostoru, kde se normálně vozí děti a sobotní nákup.

S normálním golfem má společné základní tvary a světla. Vše ostatní je ale velké, přehnané, obří, monstrózní... Kam se podíváte, jsou na těle extrémního Golfu GTI nějaké výdechy, otvory, které něco chladí, nebo aerodynamické prvky, snažící se ho udržet na zemi.

Devatenáctipalcová kola se taktak vejdou do notně rozšířených podběhů, ta přední mají šířku 235 milimetrů, zadní, která přenáší 650 koní výkonu a 750 Nm krouticího momentu, jsou široká 295 mm.

Zajímavě je řešená střecha, v rámci diety dostal golf lehčí uhlíkovou střechu, přední A-sloupky se protáhly až k zadnímu křídlu.

Z nuly na stovku vystřelí auto za 3,7 sekundy, pokud mu budete chtít ujet, musíte překonat 325 kilometrovou rychlost.

Široký je 1,88 metru, vysoký 1,42, což je o 160 mm víc do šířky a 70 méně do výšky než u obyčejného golfu. Automatická převodovka má šest stupňů.

Posádka usedá do alcantary a kůže, na místo schránky před spolujezdcem se nastěhoval hasicí systém. V rámci snižování hmotnosti se odporoučely i výplně dveří a nahradil je průhledný plast, který odhaluje techniku ukrytou ve dveřích.

Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650


Autor:


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Smart slaví dvacet, na oslavu si uřízl střechu a čelní sklo

Smart Forease

Před dvaceti lety Daimler přišel s revolučním městským autem Smart. Toto výročí slaví efektním konceptem, který spojuje...

Autofotka týdne: Nádherný koncept vzpomíná na krásné peugeoty

Peugeot e-Legend

Dost pravděpodobně to bude poslední autosalon v Paříži. Tradiční a asi nejslavnější autopřehlídka světa otevře letos...



Najdete na iDNES.cz