Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super prcek: Suzuki Alto za 189 000 korun s výbavou all-inclusive

  11:00aktualizováno  11:00
Suzuki poprvé v historii uvádí na náš trh miniaturní model Alto. Aktuální generace se nemusí stydět za svůj vzhled a jediná nabízená verze nabízí velmi solidní výbavu. O pohon se stará tříválcový litrový motor.

Suzuki Alto | foto: Suzuki

Ač je Suzuki Alto klasický miniautomobil vyráběný v mnoha generacích od roku 1979, na našich silnicích je to exot. Pár kousků sice potkat můžete, převážně vozů páté generace z konce devadesátých let, ale to budete muset mít pořádné štěstí. Tedy až na jednu výjimku. Pod značkou Daewoo se i u nás prodával model Tico, což bylo licenční alto třetí generace, nabízené oproti originálu s určitým zpožděním. Dnes je ale i tico na vymření.

Suzuki Alto

Alto v předchozích generacích rozhodně nebylo žádné auto na parádu, ale dělník pro městský provoz s účelovou a praktickou karosérií. Poslední sedmá generace, která se u nás začíná prodávat, se ale tradici vymyká. Alto je pohledný prcek, který má ambice zatopit kolínským trojčatům Toyota Aygo/ Peugeot 107/Citroen C1.

Vzhled je věc subjektivní, ale všeobecně se nové alto líbí. Konkurentům ale chce zatopit především cenou. V českém ceníku Alta se okamžitě vyznáte. Položka je jen jedna, více variant totiž importér nenabízí. Verze se jmenuje GL/AC a zaplatíte za ní 189 900 korun. To je za podobně velké auto solidní cena, nikoliv nejnižší, ale s ohledem na výbavu je více než akceptovatelná. Alto je totiž nabízeno téměř jako all-inclusive. Jedinou položkou v ceníku, za kterou budete muset doplácet, jsou přední mlhovky za 5900 korun, nepočítaje obligátní příplatek za metalízu. Jinak má alto čtyři airbagy, ABS, elektrická okna, klimatizaci, centrál i rádio. Na druhou stranu si nemůžete připlatit jakoukoliv další "vychytávku" a nezbude vám, než zvolit jediný nabízený motor.

Suzuki Alto

Alto pohání tříválcový litrový motor s nejvyšším výkonem 50 kW a točivým momentem 90 Nm. S pětistupňovou převodovkou si motor řekne o minimum paliva. Kombinovaná spotřeba je pouhých 4,4 litru a v domácím prostředí, tedy městském provozu si alto řekne o 5,5 litru benzínu. Dynamika je průměrná ale jistě akceptovatelná. S lehkým vozem (885 kilogramů) se na stovku dostanete za 14 sekund a maximální rychlost je 155 kilometrů za hodinu.

Čím by si alto mohlo získat zákazníky, respektive především zákaznice, je pětidveřová karoserie a miniaturní rozměry, tedy kombinace, která je v městské džungli ideální. Auto má délku pouhých 3,5 metru s rozvorem 2,36 metru. Poloměr otáčení je jen 4,5 metru, takže mrštnost je zaručena.

Zajímavostí je, že v globálním výrobním programu Suzuki není alto nejmenším modelem. Tím je Suzuki MR Wagon, které má na délku pouze 3,39 metru, ale v Evropě se neprodává. Další zajímavostí je, že Suzuki Alto nabízí pod jménem Pixo i Nissan a k dostání je třeba ve Velké Británii. I dřívější modely Alta byly nabízeny pod dalšími značkami včetně zmíněného Daewoo Tico, což dosvědčuje, že alto můžeme směle zařadit mezi legendy miniaturních aut.

Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že alto se dováží do Evropy z Indie, kde se vyrábí již několikátá generace tohoto vozu. Společný závod Suzuki a indické Maruti prodává na tamním trhu alto pod jménem Maruti Suzuki A-Star.

Autoři:






Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Fiat Ducato 100MJET/74kw L1H1
Fiat Ducato 100MJET/74kw L1H1

r.v. 2011, naj. 255 000 km, diesel
180 290 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.