Suzuki Alto

Suzuki Alto | foto: Suzuki

Super prcek: Suzuki Alto za 189 000 korun s výbavou all-inclusive

  • 74
Suzuki poprvé v historii uvádí na náš trh miniaturní model Alto. Aktuální generace se nemusí stydět za svůj vzhled a jediná nabízená verze nabízí velmi solidní výbavu. O pohon se stará tříválcový litrový motor.

Ač je Suzuki Alto klasický miniautomobil vyráběný v mnoha generacích od roku 1979, na našich silnicích je to exot. Pár kousků sice potkat můžete, převážně vozů páté generace z konce devadesátých let, ale to budete muset mít pořádné štěstí. Tedy až na jednu výjimku. Pod značkou Daewoo se i u nás prodával model Tico, což bylo licenční alto třetí generace, nabízené oproti originálu s určitým zpožděním. Dnes je ale i tico na vymření.

Suzuki Alto

Alto v předchozích generacích rozhodně nebylo žádné auto na parádu, ale dělník pro městský provoz s účelovou a praktickou karosérií. Poslední sedmá generace, která se u nás začíná prodávat, se ale tradici vymyká. Alto je pohledný prcek, který má ambice zatopit kolínským trojčatům Toyota Aygo/ Peugeot 107/Citroen C1.

Vzhled je věc subjektivní, ale všeobecně se nové alto líbí. Konkurentům ale chce zatopit především cenou. V českém ceníku Alta se okamžitě vyznáte. Položka je jen jedna, více variant totiž importér nenabízí. Verze se jmenuje GL/AC a zaplatíte za ní 189 900 korun. To je za podobně velké auto solidní cena, nikoliv nejnižší, ale s ohledem na výbavu je více než akceptovatelná. Alto je totiž nabízeno téměř jako all-inclusive. Jedinou položkou v ceníku, za kterou budete muset doplácet, jsou přední mlhovky za 5900 korun, nepočítaje obligátní příplatek za metalízu. Jinak má alto čtyři airbagy, ABS, elektrická okna, klimatizaci, centrál i rádio. Na druhou stranu si nemůžete připlatit jakoukoliv další "vychytávku" a nezbude vám, než zvolit jediný nabízený motor.

Suzuki Alto

Alto pohání tříválcový litrový motor s nejvyšším výkonem 50 kW a točivým momentem 90 Nm. S pětistupňovou převodovkou si motor řekne o minimum paliva. Kombinovaná spotřeba je pouhých 4,4 litru a v domácím prostředí, tedy městském provozu si alto řekne o 5,5 litru benzínu. Dynamika je průměrná ale jistě akceptovatelná. S lehkým vozem (885 kilogramů) se na stovku dostanete za 14 sekund a maximální rychlost je 155 kilometrů za hodinu.

Čím by si alto mohlo získat zákazníky, respektive především zákaznice, je pětidveřová karoserie a miniaturní rozměry, tedy kombinace, která je v městské džungli ideální. Auto má délku pouhých 3,5 metru s rozvorem 2,36 metru. Poloměr otáčení je jen 4,5 metru, takže mrštnost je zaručena.

Zajímavostí je, že v globálním výrobním programu Suzuki není alto nejmenším modelem. Tím je Suzuki MR Wagon, které má na délku pouze 3,39 metru, ale v Evropě se neprodává. Další zajímavostí je, že Suzuki Alto nabízí pod jménem Pixo i Nissan a k dostání je třeba ve Velké Británii. I dřívější modely Alta byly nabízeny pod dalšími značkami včetně zmíněného Daewoo Tico, což dosvědčuje, že alto můžeme směle zařadit mezi legendy miniaturních aut.

Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že alto se dováží do Evropy z Indie, kde se vyrábí již několikátá generace tohoto vozu. Společný závod Suzuki a indické Maruti prodává na tamním trhu alto pod jménem Maruti Suzuki A-Star.