Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máme první super SUV na světě, vychloubá se malá londýnská firma

  9:29aktualizováno  9:29
Mladá a zatím nepříliš známá značka Eterniti z Londýna představila sportovní SUV Artemis. Uvádí ho jako první super SUV. Nadupané auto stojí na základu Porsche Cayenne druhé generace. O dárci orgánů ale firma taktně mlčí.

Eterniti Artemis | foto: Eterniti

Pro premiéru obhroublého sportovního terénního auta si značka Eterniti vybrala pekingský autosalon. A to zcela pragmaticky, očekává, že na bohatém čínském trhu může udat hodně aut se základní ceníkovou cenou v přepočtu 6,4 milionu korun.

Eterniti Artemis

Čínským zákazníkům by mohl sednout i brutální design novinky, která rozhodně nemaskuje, že je drahá a že má hodně koní pod kapotou. Na druhou stranu každý trochu zběhlý motorista na první pohled pozná, že design auta není originální a nápadně připomíná Porsche Cayenne druhé generace. A on to opravdu je cayenne, ale pořádně přestavěný. Jenže Eterniti o původu auta mlčí jako správný britský gentleman a uvádí, že artemis je původní konstrukce značky.

Stejně ale Eterniti postupovalo již loni, kdy představilo podobný vůz Hemera, opět postavený na základě Porsche Cayenne. Tenkrát to ale mělo být spíš cestovní čtyřdveřové kupé s výrazně sníženým podvozkem. Artemis ovšem zůstává SUV, jako jeho německý zdroj dílů.  

Eterniti Artemis

Základem karosářských úprav je agresivní přední maska, která by bez problémů dokázala spolknout chodce i s nákupní taškou. K masce patří i dva opět velmi velké průduchy, které vedou vzduch k brzdám. O poznání uhlazenější je zadek auta. Díky vytaženým blatníkům se více do rohů přestěhovaly koncovky výfuků, které jsou oproti originálu od Porsche jednoduché, ale o poznání větší.

Mohutnější blatníky zcela jistě sníží průchodnost terénem, ale to asi případným zájemcům vadit nebude. Ostatně ani třiadvacetipalcová (!) kola se mimo špičkové silnice moc nehodí, pneumatiky jsou už v tomto případě jen tenké šlupičky v rozměru 315/25. Dodejme, že přepracovaná karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, což pravděpodobně snížilo hmotnost auta. Konkrétní hodnotu ale v tomto případě Eterniti neudává.

Eterniti Artemis

Interiér je v principu stejný jako u cayennu, vyměněné jsou všechny potahy a obložení. A to i na volantu nebo řadící páce. K prvnímu prezentovanému kusu artemise ve výrazné červené metalíze si výrobce vybral světle hnědý interiér. Důraz byl kladen na kvalitu materiálů, která je především u použité kůže zcela špičková. Kůže je všude, od palubní desky, přes výplně dveří až po sedačky, kde si výrobce dal záležet na kosočtvercovém prošívání.

I motor artemisu má původ od Porsche, konkrétně z top modelu Cayenne Turbo. V případě artemisu má přeplňovaný osmiválec s objemem 4,8 litru výkon 600 koní (441 kW), což je o rovnou stovku více než u dárcovského porsche. O trochu vzrostl i točivý moment, z 700 Nm u porsche na 750 Nm u Eterniti Artemis. Špička momentu je ale položená o kousek výš než u originálu. Na stovku se super SUV dostane za 4,5 sekundy, což je o fous dřív než Cayenne Turbo. A maximální rychlost je 290 kilometrů za hodinu. 

Artemis má pohon čtyř kol, osmistupňovou převodovku s řazením pod volantem a aktivní vzduchový podvozek. Už základní výbava je velmi bohatá, za příplatek pak výrobce dokáže splnit téměř jakékoliv přání.

Eterniti má centrálu v Londýně, ale většinu svých autosalonů plánuje v Asii. Momentálně se budují v Hong Kongu a v Taipeji a plánují se v kontinentální Číně a v Japonsku. Pokud vše půjde podle plánu, začnou si model Artemis bohatí zákazníci z prodejen odvážet na podzim. 

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz