Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superastra zatím v jediném exempláři: Opel GTC Paris

aktualizováno 
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Opelisté přirovnávají tvarování žhavě červeného konceptu k sochařskému umění. Designéři dostali za úkol obléknout do dramatických linií hodně zakulacený Opel Astra a ubrat dveře, motoráři dodali dvoulitrový turbomotor s výkonem 290 koní. Chystá se i třídveřová astra a zuřivé OPCčko.

Opel GTC Paris | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Koncept GTC Paris je předobrazem třídveřové astry. Stejně tomu bylo i v předchozí generaci. Automobilka říká, že staví "dostupný automobil snů". Jak to myslí, si přebere každý po svém až uvidí koncept GTC Paris. Nějak takhle by totiž měla vypadat taky nabroušená astra z "modrého týmu" OPC. Lakováním do speciálního odstínu modré a ostrou převýchovu na zuřivé sportovce procházejí i další modely značky a astra je již tradičním klientem za dveřmi laboratoře s cedulkou OPC.

"Chtěli jsme zdůraznit ty nejemotivnější stránky značky – a věříme, že právě koncept GTC Paris posílí příjemně sportovní image značky Opel," říká Mark Adams, který ve vedení značky odpovídá za design.

Opel GTC Paris

Na 446 centimetrů prostoru měli designéři místo na napnutí dynamických linek podporujících sportovní vzhled. Při pohledu zezadu si zase všimnete hodně rozšířené boků, do kterých se rozkročila kola.

O pohon GTC Paris se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. Na jednu stranu chce být ekolog, takže dostal start/stop systém, jenže zkuste jezdit ekologicky s 290koňovým autem.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Na přední jedenadvacetipalcová kola přenáší sílu šestistupňová manuální převodovka. Takový výkon je na auto s poháněnou přední nápravou opravdu hodně velký, podvozkáři tedy museli pečlivě vyšlechtit stavitelný podvozek FlexRide.

Vzadu je náprava s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností.

Opel GTC Paris


Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.