Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superb ovládl tuzemskou vyšší střední třídu

  9:03aktualizováno  9:03
Největší model mladoboleslavské Škody Auto pod názvem Superb, který přišel na trh na přelomu roku, ovládl v prvním pololetí tuzemskou vyšší střední třídu, když si ho koupilo 1072 zájemců. Druhé Audi A6 si koupilo 168 lidí a Mercedes třídy E 157 zájemců, oznámil Svaz dovozců automobilů.

Absolutně nejprodávanějším modelem na českém trhu byla Škoda Fabia, která s 27.902 prodanými vozy kralovala ve třídě malých automobilů s podílem 74 procent. Mezi malými vozy následoval Peugeot 206 s 2158 prodanými auty a Renault Thalia s odbytem 1368 vozů. Mezi mini vozy vedlo Daewoo Matiz s 1081 prodanými auty,
před Renaultem Twingo (323 vozů) a Fiatem Seicento (239 aut).

V nižší střední třídě se nejlépe prodával Peugeot 307 s 1427 vozy, následoval Ford Focus s 1185 auty a VW Golf s odbytem 1001 aut. Ve střední třídě vedla opět Škoda, která prodala 10.427 Octavií. VW Passat si vybralo 1644 zájemců a třetí Ford Mondeo 922 zákazníků.

Mezi luxusními auty bylo se 77 prodanými vozy nejúspěšnější BMW řady 7, druhý skončil s 51 prodanými auty Mercedes třídy S a třetí Audi A8 se 17 vozy. Mezi sportovními vozy se nejlépe prodávalo BMW trojkové řady s 46 vozy, před Hyundai Coupe s prodejem 21 aut a Mercedesem CLK se shodným počtem prodaných
vozů.

Model Hyundai Santa Fe s 226 prodanými auty obsadil první příčku mezi terénními vozy před Toyotou RAV4 s prodejem 213 vozů a Mitsubishi Pajero s 200 prodanými automobily. Mezi velkoprostorovými vozy a minivany byl nejprodávanější Citroen Xsara Picasso s 619 prodanými auty, následoval model Berlingo stejné značky s odbytem 532 aut a Renault Scénic s 527 prodanými vozy. Prodej nových osobních automobilů v ČR klesl v 1. pololetí letošního roku meziročně o 2,65 procenta na 76.154 vozidel. 

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.