Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

  10:01aktualizováno  10:01
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech značky Škoda, kdy továrny nestíhají uspokojit poptávku. Mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek informaci nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Archiv Škoda Auto

„Jednou z klíčových komparativních výhod koncernu Volkswagen je možnost sdílení výrobních kapacit napříč značkami. Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ obecně okomentoval situaci Štěpánek.

Na možnost přesunu výroby následníka modelu Superb upozornil předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. „Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,“ řekl Povšík v rozhovoru pro týdeník Škodovácký odborář. Nástupce Superbu se ale neobjeví před rokem 2020.

Kvasinská továrna nestíhá. Škoda bude vyrábět Karoq i v Boleslavi

Škoda Karoq

Škoda při současném nastavení dokáže uspokojit vysokou poptávku po jejích vozech jen těžko. Automobilka vyrábí Superb v továrně v Kvasinách na Rychnovsku, která je aktuálně bolavým místem.

I přes podstatné navýšení kapacity Škoda dlouhodobě bojuje s dlouhými dodacími lhůtami u modelů, které se v Kvasinách vyrábějí. Kromě superbů na Rychnovsku Škoda vyrábí dvě nová SUV značky - Kodiaq a Karoq, plus dvojče Karoqu v podobě Seatu Ateca. Na tu dnes zákazníci čekají až rok, u Karoqu, který teprve vstoupí do prodeje, už automobilka rozhodla, že ho bude vyrábět také v Mladé Boleslavi, aby dokázala uspokojit očekávanou velkou poptávku (více čtěte zde).

V současné době se firma potýká s nedostatkem zaměstnanců na dělnických pozicích, které shání jen velmi obtížně, a to i přes nadprůměrné platy. Odboráři se navíc připravují na kolektivní vyjednávání, ve kterém budou požadovat růst mezd o více než deset procent.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

Systémy v autech moc odvádějí pozornost. Nejlepší jsou Apple s Googlem

Fiat 500

Moderní technologie zaplavují auta - konektivita a nabídka aplikací na palubě vozů začíná být pro některé důležitější...

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Ilustrační snímek

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se...

VIDEO: Sací bagr pomáhal vyprostit dělníky v Praze, vyluxuje i cihly

Sací bagr

V domě v Mikulandské ulici v centru Prahy, v němž spadlý strop v úterý dopoledne zavalil dělníky, nasadili hasiči při...

Najdete na iDNES.cz