Ducati Panigale V4R
První Panigale V4S 1100 s véčkovým čtyřválcem se představila loni a rovnou vyrazila konkurentům dech maximálním výkonem 214 koní na 195 kilogramů provozní hmotnosti. Protože je to čtyřválec, letos výrobce kvůli superbikovým třídám posílá na trh V4R, homologační verzi WSBK se zdvihovým objemem pouze 998 ccm. I přes nižší objem má tento speciál ještě vyšší výkon, konkrétně 223 koní při 15 250 ot/min. A to dokonce plní emisní normu Euro 4.
Za takovým vývojem se skrývají třeba titanové ventily, kovaná kliková hřídel a přepracované sání i výfukový systém. Do závodů pak stačí ji vybavit sadou Akrapovič a výkon se vyšplhá až na 234 koní. K tomu samozřejmě ty nejlepší komponenty a elektronika, jaké dnešní doba dokáže nabídnout, to znamená ABS Pro od Bosche, radiální brzdy Brembo Monobloc a odpružení Öhlins NPX. K elektronice se řadí třeba i vestavěný systém GPS, který sleduje chování stroje v jednotlivých částech okruhu, nebo automatická kalibrace kontroly trakce podle zvoleného typu pneumatiky.