Jako rána z čistého nebe se na autosalonu v Šanghaji představil pětimetrový ladný koráb s ledvinkami na orlím čumáku a bílomodrým emblémem s vrtulí na kapotě.
Kdo by pro Asii očekával malé autíčko tvarů a rozměrů krabičky od sirek, bude překvapen. Milovaný a nenáviděný Chris Bangle se opět rozmáchl a namaloval něco, co nikdo nečekal. Čtyřdveřové čtyřmístné kupé neskromných rozměrů a výrazných tvarů je asi největším šokem letošního automobilového jara. I když stávající BMW nepřipomíná studie CS snad v ničem, působí na něm identifikační znaky mnichovské automobilky úplně samozřejmě.
Svými tvary moc nepřipomíná nic co prozatím Bangle - šéfdesignér BMW a jeho tým vytvořili. Je otázkou, je-li to předzvěst nového stylistického směřování automobilky, nebo demonstrace síly a tvůrčího potenciálu.
Design interiéru dostala na starosti Nadya Arnaout
Do délky se BMW CS rozpíná na 5106 milimetrů, do šířky má 1978 mm, vysoké je ale pouhých 136 centimetrů. Kola mají 21 palců v průměru. Od předních, k zadním poháněným (rozvor) je to 3142 mm.
Zatím nikdo neví, co ukrývá pod kapotou, spekuluje se o desetiválci z M5 a M6. Dokonce se objevují hypotézy, že nějak takhle by mohlo vypadat BMW M7.
CS by mohlo zamířit do nově se rodícího segmentu nekonečně luxusních, rychlých a velkých limuzín. Porsche o své Panameře mluví už pěkně dlouho, ale zatím se s ní ještě pořádně nepochlubilo. Velké, rychlé, silné... a drahé čtyřdveřové kupé chystá i Aston Martin. Model rapide vyrazí na silnice kolem roku 2010. Jeden z mála žijících reprezentantů agresivních superlimuzín je Maserati Quattroporte.