BMW CS

BMW CS | foto: BMW

Superbourák pro Čínu: přízračné BMW CS

  • 36
Je to BMW? Není to BMW? Všechny atributy bavoráku koncept CS má, i přesto je ale docela jiný než cokoliv co si lze dnes s ledvinkami na přídi můžete představit. Nechce obtěžovat technickými údaji, BMW CS ohromí designem.

Jako rána z čistého nebe se na autosalonu v Šanghaji představil pětimetrový ladný koráb s ledvinkami na orlím čumáku a bílomodrým emblémem s vrtulí na kapotě.

Kdo by pro Asii očekával malé autíčko tvarů a rozměrů krabičky od sirek, bude překvapen. Milovaný a nenáviděný Chris Bangle se opět rozmáchl a namaloval něco, co nikdo nečekal. Čtyřdveřové čtyřmístné kupé neskromných rozměrů a výrazných tvarů je asi největším šokem letošního automobilového jara. I když stávající BMW nepřipomíná studie CS snad v ničem, působí na něm identifikační znaky mnichovské automobilky úplně samozřejmě.

BMW CS
Šéfdesignér BMW Chris Bangle

Svými tvary moc nepřipomíná nic co prozatím Bangle - šéfdesignér BMW a jeho tým vytvořili. Je otázkou, je-li to předzvěst nového stylistického směřování automobilky, nebo demonstrace síly a tvůrčího potenciálu.

BMW CS
Design interiéru dostala na starosti Nadya Arnaout

Do délky se BMW CS rozpíná na 5106 milimetrů, do šířky má 1978 mm, vysoké je ale pouhých 136 centimetrů. Kola mají 21 palců v průměru. Od předních, k zadním poháněným (rozvor) je to 3142 mm.

Zatím nikdo neví, co ukrývá pod kapotou, spekuluje se o desetiválci  z M5 a M6. Dokonce se objevují hypotézy, že nějak takhle by mohlo vypadat BMW M7.

BMW CS

CS by mohlo zamířit do nově se rodícího segmentu nekonečně luxusních, rychlých a velkých limuzín. Porsche o své Panameře mluví už pěkně dlouho, ale zatím se s ní ještě pořádně nepochlubilo. Velké, rychlé, silné... a drahé čtyřdveřové kupé chystá i Aston Martin. Model rapide vyrazí na silnice kolem roku 2010.  Jeden z mála žijících reprezentantů  agresivních superlimuzín je Maserati Quattroporte.

BMW CSBMW CSBMW CS



BMW CSBMW CSBMW CS



BMW CSBMW CSBMW CS



BMW CSBMW CSBMW CS



BMW CSBMW CSBMW CS



BMW CSBMW CSBMW CS



BMW CSBMW CSBMW CS