V USA je Mercedes znám jako výrobce luxusních osobních aut a jen minimálně jako producent náklaďáků a dodávek. Přesto přímo v srdci Manhattanu stojí dealerství Mercedesu vlastněné přímo automobilkou, které se specializuje na prodej dodávek Sprinter. Jenže běžná produkce náročným americkým zákazníkům nestačí, a tak dealer připravil speciální edici modelu Sprinter.
Speciál se jmenuje Sprinter Grand Edition a za základ posloužila i u nás dobře známá dodávka. Úpravy však zvýšily cenu Mercedesu Sprinter pětinásobně, takže místo 800 000 korun, kolik v USA stojí základní verze modelu, vystoupala cena upravené verze na téměř čtyři miliony korun.
Výčet výbavy je sáhodlouhý a pohled do interiéru ukazuje velkou porci přepychu. Dominuje mu béžová kůže nejvyšší kvality, dřevěné výplně a luxusní koberce.
Sedadla vypadají jak z obývacího pokoje. Dvě řady křesel doplňuje zadní lavice, vlastně třímístná sedačka. Oproti osobním autům musel výrobce přizpůsobit luxusnímu provedení i spodní část sedadel. Jsou vyšší a jejich dolní část kryjí kožené záclonky, aby byl dojem dokonalý.
Samostatná křesla jsou otočná, mají integrovaný masážní mechanismus a samozřejmě vyhřívání i chlazení. Zajímavostí je elektricky vysouvatelná podložka nohou, naopak elektrické ovládání sedadel je v kategorii prémiových vozů obvyklé.
Zadní část dodávky má samostatnou výkonnou klimatizaci a přídavné topení. Ve voze naleznete i chladničku nebo speciální osvětlení včetně individuálních svítilen pro každé sedadlo a osvětlení podlahy.
Boční panely nechal Mercedes očalounit kůží v kombinaci s pravým dřevěným dekorem. Zatmavená skla kryjí na všech oknech rolety.
K pohodlnému sezení patří i dokonalá zábava. Proto jsou v zadní části dodávky namontovány dvě LCD televize s úhlopříčkou 32 palců, tedy takové, jakou máme doma v obýváku. Je tu i DVD přehrávač, přijímač televizního signálu, satelitní rádio, připojení herní konzole i iPadu. Použití dalších přístrojů umožní dvě zásuvky na 110 V (americká norma) a u každého sedadla zásuvka na 12 V. A pokud by pasažéry zajímala aktuální poloha, informuje je integrovaná navigace. Řidič pak s posádkou komunikuje bezdrátovým intercomem.
Přestože v USA i daleko větší dodávky pohání benzinové motory, Mercedes vsadil na dieselový agregát. Auto je vybavené třílitrovým šestiválcovým motorem s výkonem 188 koní, který je spřažený s pětistupňovou automatickou převodovkou. Samozřejmostí je ABS a ESP, ale to už asi pasažéry ze zadní části auta příliš zajímat nebude.
Přestože se nám podobná superluxusní dodávka může zdát nesmyslným počinem, tak v Americe, kde si potrpí na nejrůznější prodloužené limuzíny, se může uplatnit. Sice z venku nebude působit tak snobsky, ale uvnitř poskytne maximální komfort a určitě bude i obratnější v městské zástavbě než superdlouhé prodloužené limuzíny. Do Evropy se superdodávka nechystá.