Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superdodávka Mercedesu předčí luxusní limuzíny. Stojí čtyři miliony

aktualizováno 
Newyorský dealer Mercedesu vzal úpravu dodávky Sprinter od podlahy, tedy přesněji od interiéru. Předělal, co mohl, a výsledkem je superluxusní koráb silnic za 200 000 dolarů. Přepychovou výbavou předčí leckteré prémiové limuzíny.

Mercedes-Benz Sprinter Grand Edition | foto: Autoblog.it

V USA je Mercedes znám jako výrobce luxusních osobních aut a jen minimálně jako producent náklaďáků a dodávek. Přesto přímo v srdci Manhattanu stojí dealerství Mercedesu vlastněné přímo automobilkou, které se specializuje na prodej dodávek Sprinter. Jenže běžná produkce náročným americkým zákazníkům nestačí, a tak dealer připravil speciální edici modelu Sprinter.

Speciál se jmenuje Sprinter Grand Edition a za základ posloužila i u nás dobře známá dodávka. Úpravy však zvýšily cenu Mercedesu Sprinter pětinásobně, takže místo 800 000 korun, kolik v USA stojí základní verze modelu, vystoupala cena upravené verze na téměř čtyři miliony korun.

Mercedes-Benz Sprinter Grand Edition

Výčet výbavy je sáhodlouhý a pohled do interiéru ukazuje velkou porci přepychu. Dominuje mu béžová kůže nejvyšší kvality, dřevěné výplně a luxusní koberce.

Sedadla vypadají jak z obývacího pokoje. Dvě řady křesel doplňuje zadní lavice, vlastně třímístná sedačka. Oproti osobním autům musel výrobce přizpůsobit luxusnímu provedení i spodní část sedadel. Jsou vyšší a jejich dolní část kryjí kožené záclonky, aby byl dojem dokonalý.

Samostatná křesla jsou otočná, mají integrovaný masážní mechanismus a samozřejmě vyhřívání i chlazení. Zajímavostí je elektricky vysouvatelná podložka nohou, naopak elektrické ovládání sedadel je v kategorii prémiových vozů obvyklé.

Zadní část dodávky má samostatnou výkonnou klimatizaci a přídavné topení. Ve voze naleznete i chladničku nebo speciální osvětlení včetně individuálních svítilen pro každé sedadlo a osvětlení podlahy.

Boční panely nechal Mercedes očalounit kůží v kombinaci s pravým dřevěným dekorem. Zatmavená skla kryjí na všech oknech rolety.

K pohodlnému sezení patří i dokonalá zábava. Proto jsou v zadní části dodávky namontovány dvě LCD televize s úhlopříčkou 32 palců, tedy takové, jakou máme doma v obýváku. Je tu i DVD přehrávač, přijímač televizního signálu, satelitní rádio, připojení herní konzole i iPadu. Použití dalších přístrojů umožní dvě zásuvky na 110 V (americká norma) a u každého sedadla zásuvka na 12 V. A pokud by pasažéry zajímala aktuální poloha, informuje je integrovaná navigace. Řidič pak s posádkou komunikuje bezdrátovým intercomem.

Přestože v USA i daleko větší dodávky pohání benzinové motory, Mercedes vsadil na dieselový agregát. Auto je vybavené třílitrovým šestiválcovým motorem s výkonem 188 koní, který je spřažený s pětistupňovou automatickou převodovkou. Samozřejmostí je ABS a ESP, ale to už asi pasažéry ze zadní části auta příliš zajímat nebude.

Přestože se nám podobná superluxusní dodávka může zdát nesmyslným počinem, tak v Americe, kde si potrpí na nejrůznější prodloužené limuzíny, se může uplatnit. Sice z venku nebude působit tak snobsky, ale uvnitř poskytne maximální komfort a určitě bude i obratnější v městské zástavbě než superdlouhé prodloužené limuzíny. Do Evropy se superdodávka nechystá.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.