Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superhonda bude, ale ne hned. Sporťák NSX potvrzen

  9:01aktualizováno  9:01
Nejvýkonnější a nejsportovnější Honda NSX se stává realitou. Do prodeje se sice dostane až do tří let, ale bude. Předchozí model přitom skončil kariéru v roce 2005 bez přímého nástupce. Mnoho detailů ale výrobce stále neprozradil.

Honda NSX | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po lednové premiéře v Detroitu přišel supersport NSX i do Evropy. Ale již pod značkou Honda, původní prototyp vystavoval výrobce jako acuru. A tak se bude jednou supersport i prodávat. V USA jako Acura NSX, v Evropě jako Honda NSX. Důvod je prostý, luxusní divize Acura v Evropě nepůsobí.

Honda NSX Concept

Evropskou premiéru si auto odbylo na autosalonu v Ženevě, kde šéf Hondy Takanobu Ito potvrdil, že auto se do prodeje dostane do tří let. Další detaily si ale nechal pro sebe, jen potvrdil dříve uvedené, že nová Honda NSX se bude vyrábět v americkém Ohiu. A v USA probíhá i její vývoj.

Nová Honda NSX rozhodně chce navázat na původní model z roku 1990, který se vyráběl celých patnáct let s jediným faceliftem. Opět to je velmi nízký automobil s výrazně sportovními liniemi, který se chce postavit nejvyšší lize sportovních aut, jako jsou ferarri nebo lamborghini.

Honda NSX
Honda NSX

Karoserie s šípovitým čelem i zádí zcela odpovídá dříve představenému konceptu Acura NSX. Změnilo se jen logo na přední kapotě a zadním panelu. Tvary konceptu stí původní NXS, jsou jednoduché, elegantní a nadčasové.

Výrobce prozradil základní rozměry: délku 4,33 metru, šířku 1,85 metru a výšku pouhých 1,16 metru. O hmotnosti ale žádné informace neposkytl, respektive jen naladil publikum prohlášením, že poměr výkonu a hmotnosti bude velmi dobrý. Známe alespoň rozvor: 2,58 metru je standardní hodnota pro podobné kupé.

Fotogalerie

Ostatně, nic konkrétního neprozradil ani o motoru. Stejně jako u lednové premiéry acury se musíme spokojit s konstatováním, že uprostřed auta bude trůnit vidlicový šestiválec s přímým vstřikem neznámého objemu i výkonu, doplněný o elektromotor. Zároveň Honda upozorňuje, že předností NSX nebude brutální výkon velkého motoru, ale opravdová závodní filozofie. Tedy lehké a dobře ovladatelné auto s dostatkem výkonu.

K špičkovým jízdním vlastnostem má přispět inovativní pohon předních kol Sport Hybrid SH-AWD. Zajišťují ho dva hybridní elektromotory, které budou korigovat točivý moment na obou předních kolech samostatně. Jinak ale bude NSX čtyřkolka se sedmistupňovým automatem. Přední devatenáctipacová a zadní dvacetipalcová kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky 255/35 respektive 275/30.

Cenu můžeme jen hádat, na konkrétní hodnotu je ještě hodně brzo. Do zahájení prodeje uplyne hodně času a tak se může ve specifikaci hodně změnit. A to může ovlivnit i výslednou cenu.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.