Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkombi: Ferrari diesel s odpočtem DPH

aktualizováno 
Velkým a skvěle načasovaným překvapením se stalo rozhodnutí legendární italské automobilky posílit svoje tržní pozice a oslovit nové zákazníky. Vybrala z portfolia svých starších modelů čtyřmístný typ 456 a s Pininfarinovou pomocí jej přestavěla na vysoce praktické kombi, které se představuje světu právě dnes.

Ferrari 456 SSC: První kombi se vznětovým motorem z Modeny | foto: Pesce d´Aprile

Dnešní doba si žádá neustálé zvyšování produktivity a maximální šetření, proto i úspěšní podnikatelé rádi sáhnou po univerzálních nástrojích.

Jedním z nich je právě nové Ferrari 456 SuperSportCombi, zkráceně SSC. Původně vyrobených sedm kusů tak dostane několik desítek, možná stovek následovníků.

Přes špičkovou prodejní cenu se totiž očekává nadprůměrný zájem a v případě trvale neuspokojované poptávky se montáž pravděpodobně přesune do některého z nevytížených jihoamerických závodů koncernu Fiat.

Italský regionální deník "Pesce d´Aprile" přináší podrobný popis techniky.

Technika byla v maximální možné míře – prakticky beze změny – převzata ze základního kupé.

Alternativní volbou k základnímu dvanáctiválci 5,4 l se stane historicky první vznětový patnáctiválec, poskládaný po vzoru dvanáctiválce VW/Audi do třech řad o rozevření válců 2x 60° a vzniklý složením tří výkonných koncernových pětiválců JTD 2,4.

Motor 7,2 JTD Multijet 60v nabízí stejně kilowattů, jako základní benzínový dvanáctiválec koní, tedy 442.

Bez zajímavosti není ani kroutící moment 1200 Nm, díky třem pečlivě sladěným paralelním turbodmychadlům poskytovaný v rozmezí 1.800 – 2.600 otáček.

Nečekaně brzy odhalená čtvrtá generace vysokotlakého přímého vstřikování common-rail umí vyvinout během jediného pracovního cyklu válce až 15 jednotlivých vstřiků a k již osvědčeným piezoelektrickým vstřikovačům přidává sestavu mikroskopických elektromagnetů, dále zlepšujících rozprášení vstřikované nafty a také upravujících molekulární rotaci ve vstřikované směsi.

Další novinkou pro diesel je suchá kliková skříň a válce, potažené nikasilem. Nadprůměrnému zatížení bude odolávat kliková hřídel ze speciální titanové slitiny.

Díky těmto původně závodním technologiím se tak stane nýtující "wé-patnáctka" noční můrou konkurentů, včetně špičkových supersportů; díky revolučnímu hydrostatickému přenosu výkonu (známému z roleb) poskytuje zcela plynulý záběr bez nutnosti řazení, v případě nutnosti se umí trvale pohybovat plíživou rychlostí a také podstatně snižuje pravděpodobnost poruchy

Nikdo totiž není schopen vyrobit do osobního vozu mechanickou převodovku, bezpečně přenášející takové parametry.

Ferrari s odpočtem DPH a cenou pod pět milionů

Modenští šéfové vyhověli žádosti prozatím nejmenovaného českého podnikatele a proti opci na odběr 150 kusů vyvinuli speciálně pro nevelký středoevropský trh verzi N1, vyznačující se kromě obligátní mříže, pochopitelně vyrobené z ušlechtilé oceli, také zaslepením zadních bočních oken.

Podle neoficiálních zdrojů jich plných 120 bude dodáno nejmenované pražské stavební firmě v bílé barvě bez zadních sedaček, s nelakovanými nárazníky a ocelovými disky. Vnitřní výbava bude poněkud omezena, kožené čalounění nahradí kvalitní koženka kombinovaná s mikroplyšem, hliníkové doplňky odolný plast.

Chybět nebude ochranná vana v zavazadlovém prostoru, inertní vůči agresivním kapalinám a vápnu, okénka v zadních bočních dveřích nahradí plech a to ve víku kufru doplní ochranná mříž.

Možný odečet DPH stlačí prodejní cenu pod magickou hranici pěti milionů Kč a mezi českými podnikateli se dodávka, schopná hladce dosahovat i s plnou zátěží stavebních či jiných materiálů více než 320 km/h, zřejmě stane velkým hitem a důležitou konkurenční výhodou.


 

Toto vylepšení mj. umožnilo do obou nárazníků umístit vývody tlakového oleje a k rychlému kombi přimontovat prostřednictvím umně skrytých úchytů několik užitečných přípojných mechanismů, například sněhovou frézu, pluh či miniaturní nakládací ruku, umožňující pohodlnější manipulaci se zavazadly.

Šéf modenské automobilky Luca Cordero di Montezemolo právě před rokem pro "Pesce d´Aprile" prohlásil: "Ferrari nemůže ustrnout v minulém století, svým zákazníkům musí nabídnout nová auta. Musí objevovat nové segmenty a vyjít vstříc požadavkům trhu. Nové modely, méně zaměřené na sportovní výkony a rychlost neznamenají ústup z pozic Ferrari. Našim ideálům a tradicím se tím nezpronevěřujeme, i nadále budeme naše zákazníky pečlivě vybírat. Ani praktické ferrari nedostane každý, kdo má dostatečně naditou peněženku."

Autožurnál "Gaffe automobilistica" k tomu dodává: "Ferrari přijalo strategii mateřského koncernu Fiat. Modely, jejichž čas se naplnil, najdou uplatnění na méně rozvinutých trzích. Časem se možná dočkáme přesunutí výroby do oblastí s levnější pracovní silou. V úvahu přichází Polsko, Čína, případně nekterá z jihoamerických zemí."

Užitkové ferrari za 60 tisíc korun

Pro živnostníky, kteří potřebují odvážet objemnější náklady, než které odveze 456 SSC, je k mání unikátní nákladní ferrari v úpravě Agricole. Ojetinu je díky staršímu datu výroby (1970) možné přihlásit jako veterán, budoucí majitel si bude moci také zvolit typ karoserie.

Zemědělské ferrari pohání dieselový motor neznámého původu a parametrů, případný zájemce za něj zaplatí pouze 2000 euro (asi 60 tisíc korun).  ZDE...


Karoserie typu shooting brake začínají být opět v kurzu. Pozadu nechce zůstat ani legendární italská automobilka. Podle informací autoserveru "Paperauto" je představení třídveřového praktického ferrari otázkou několika měsíců.

Dvoubarevné FERRARI NAPOLI SW s karoserií typu shooting brake je určeno pro asijské trhy. Rozvinuté ekonomiky Japonska, Singapuru a dalších západoasijských tygrů bojují proti zatěžování životního prostředí měst vysokým daňovým zatížením automobilů.

Vlastnictví dvou a více aut je díky striktním předpisům, zohledňujícím i parkování a ekologickou likvidaci vozidla, i pro zámožné Asiaty příliš velkým luxusem. Milionáři, kteří se ani při cestách za nákupy nechtějí vzdát požitku z řízení ferrari a mohou v garáži parkovat pouze jediné auto, budou mít díky novému modelu z Modeny ulehčenou práci.

Bližší informace prozatím nejsou k dispozici. Podle "Paperauto" se dá ovšem předpokládat, že třídveřový kombík, vycházející z nejnovějšího Ferrari 599 Fiorano, dostane stejnou techniku jako má kupé. Premiérově se Napoli SW představí na autosalonu v Paříži.

Vážení čtenáři, dnes je 1. dubna, tedy APRÍL. Berte, prosím, tento článek jako aprílový žertík! Hezký zbytek dne přeje redakce iDNES.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz