Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkupé do terénu se odhalilo: BMW X6

  14:03aktualizováno  14:03
Bude větší než X5, ale bude také sportovnější a dynamičtější. Nové kupé do terénu přiveze mnichovská automobilka předvést do Frankfurtu, to už je stoprocentní, slíbil to sám Chris Bangle.

Zamaskované prototypy najíždějí testovací kilometry. Dva kousky překryté modrou plachtou představil na videu nejkontroverznější autodesignér současnosti Chris Bangle.

Neříkají mu postaru SUV - sports utility vehicle, ale SAV - sport activity vehicle. Ve Frankfurtu u něj bude napsaáno "concept", ale sériová verze, která vyrazí na silnice příští rok, se už moc lišit nebude.

X6 bude sportovnější a větší než stávající největší SUVčko z Mnichova. Bangle ale slibuje, že bude stejně obratné a dynamické jako ostatní BMW.

Vyrábět ho bude americký závod automobilky ve Spartanburgu. Model nesoucí kódové označení E71 má výraznou kupé siluetu. Ovšem narozdíl od čistokrevného kupé sedí výš.

BMW X6 by mělo být výhradně čtyřmístné, na praktičnost se v jeho případě moc hrát nebude, z  pozvolna klesající linie střechy se dá usoudit, že s místem pro hlavy cestujících vzadu a prostorem pro zavazadla to moc slavné nebude.

BMW X6BMW X6BMW X6



BMW X6BMW X6BMW X6



BMW X6BMW X6BMW X6



 


Lákavá nabídka pro snoby: X6 bude méně praktická než X5, z které si vypůjčí techniku, zato bude stát víc.

Oproti X5 bude hlavně širší, délka bude sahat k pěti metrům a hlavně bude dražší, abyste si nemohli sousedovi v Cayennu stěžovat, že ho má každý.

Pohon dostanou na starost šesti a osmiválce vznětové i zážehové. Kupé SUV koráb bude k mání i v hybridní variantě. Bangle v rozhovoru také zmiňuje efficient dynamics systémy spořící palivo mimo jiné systémem start&stop.

Podle neoficiálních informací se také můžeme těšit na osmistupňový automat a také na variantu, která bude jezdit jen na elektřinu.

Prozatím pravděpodobně nejextrémnější crossover do terénu bude mít zpočátku jen málo konkurentů. Luxusní kupé do přírody prý chystají i Mercedes a Land Rover, ale zatím není nic v dohledu...

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.