BMW X6

Superkupé do terénu se odhalilo: BMW X6

  • 6
Bude větší než X5, ale bude také sportovnější a dynamičtější. Nové kupé do terénu přiveze mnichovská automobilka předvést do Frankfurtu, to už je stoprocentní, slíbil to sám Chris Bangle.

Zamaskované prototypy najíždějí testovací kilometry. Dva kousky překryté modrou plachtou představil na videu nejkontroverznější autodesignér současnosti Chris Bangle.

Neříkají mu postaru SUV - sports utility vehicle, ale SAV - sport activity vehicle. Ve Frankfurtu u něj bude napsaáno "concept", ale sériová verze, která vyrazí na silnice příští rok, se už moc lišit nebude.

X6 bude sportovnější a větší než stávající největší SUVčko z Mnichova. Bangle ale slibuje, že bude stejně obratné a dynamické jako ostatní BMW.

Vyrábět ho bude americký závod automobilky ve Spartanburgu. Model nesoucí kódové označení E71 má výraznou kupé siluetu. Ovšem narozdíl od čistokrevného kupé sedí výš.

BMW X6 by mělo být výhradně čtyřmístné, na praktičnost se v jeho případě moc hrát nebude, z  pozvolna klesající linie střechy se dá usoudit, že s místem pro hlavy cestujících vzadu a prostorem pro zavazadla to moc slavné nebude.

BMW X6BMW X6BMW X6



BMW X6BMW X6BMW X6



BMW X6BMW X6BMW X6



 


Lákavá nabídka pro snoby: X6 bude méně praktická než X5, z které si vypůjčí techniku, zato bude stát víc.

Oproti X5 bude hlavně širší, délka bude sahat k pěti metrům a hlavně bude dražší, abyste si nemohli sousedovi v Cayennu stěžovat, že ho má každý.

Pohon dostanou na starost šesti a osmiválce vznětové i zážehové. Kupé SUV koráb bude k mání i v hybridní variantě. Bangle v rozhovoru také zmiňuje efficient dynamics systémy spořící palivo mimo jiné systémem start&stop.

Podle neoficiálních informací se také můžeme těšit na osmistupňový automat a také na variantu, která bude jezdit jen na elektřinu.

Prozatím pravděpodobně nejextrémnější crossover do terénu bude mít zpočátku jen málo konkurentů. Luxusní kupé do přírody prý chystají i Mercedes a Land Rover, ale zatím není nic v dohledu...