Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkupé od Audi: A5 a R-Zéro s maximálkou 460 km/h

aktualizováno 
V Ingolstadtu připravují velké kupé. Obří sourozenec před nedávnem představeného TTčka označený A5 automobilka slibuje na březnový ženevský autosalon 2006. Studenti francouzské Mezinárodní školy designu měli možnost popustit uzdu fantazii o poznání více než výtvarníci se čtyřmi kruhy na klopě. Jejich tisícikoňové superaudi R-Zéro rozhodně není žádný drobeček.

Audi R-Zéro | foto: ISD France

Ohromný výkon a ohromující hmotnost - tak silný automobil koncern Volkswagen, kam Audi spadá, už vyrábí, jmenuje se Bugatti Veyron. Ale sportovní auto s hmotností přes dvě tuny ingolstadtská automobilka s výjimkou opancéřovaných limuzín vyrábět patrně nehodlá.

Francouzským studentům vadilo, že silná auta znamenají velkou zátěž pro životní prostředí. Audi R-Zéro tak dostalo čtyři elektromotory rozmístěné u každého z kol. A doprostřed kabiny, tam, kde supersporty mívají své supermotory, studenti umístili 1200 kilogramů baterií.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O AUDI 

Auto celkem váží 2,2 tuny a výkon přesně dosahuje 1092 koní. Tedy mělo by, jde totiž o studii.

Studenti přitom dávají vozu ambiciózní jízdní parametry. Maximální rychlost sahá na úctyhodných 460 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h nemá trvat déle než tři sekundy.

Velice reálné jsou na druhou stranu dynamické tvary studie Audi R-Zéro. Studenti mezinárodní akademie ISD France dali své vizi široká ramena v podobě roztáhlých blatníků. Dveře jakoby neměly kliky, jen stříbrné obdélníky pod zpětnými zrcátky dávají tušit jejich přítomnost.


DALŠÍ OBRÁZKY ...tady

Mohutná přední maska dnes běžné patří k vozům Audi, studenti ji však zasunuli do přídě vozu. A vzadu doprostřed nárazníku vsadili podobný element, jakoby studii protnul jeden dlouhý tunel. A opravdu. Proud vzduchu procházející takto vytvořeným tunelem má chladit všechny vnitřní komponenty tohoto efektního vozu.

Zpátky na zem...
Á-pětka, postavená na základech chystaného nového Audi A4, míří přeci jen o něco níž než superkupé francouzských studentů. Německý magazín Auto Bild naznačil, jak by připravovaná novinka mohla vypadat. OBRÁZEK ZDE...


Na tvarech projektu R-Zero lze nalézt inspiraci v konceptech AVUS z roku 1991 a Rosemayer (2000). Poznejte který je který.

Poznámka: Audi Avus je bílé


Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.