Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SuperPorsche přijede do Ženevy

  10:56aktualizováno  10:56
Po mnoha letech vývoje uvede automobilka Porsche na trh supersportovních supervozů model carrera GT. Z bran továrny v Lipsku by první exempláře sériové verze modelu Porsche Carrera GT měly vyjet koncem tohoto roku.

Již na první pohled je zřejmé, že tento supersport má více společného s čistokrevným závoďákem, než s automobilem pro běžný provoz.

Na 4,61 m dlouhém, 1,92 m širokém a 1,16 m vysokém vozu nalezneme množství jedinečných inovací použitými materiály počínaje a konstrukčním řešením karoserie konče.  Rozvor činí 2,73m.

Díky použití speciálních materiálů dosáhli inženýři z Weissachu extrémně nízké hmotnosti 1380kg. 

Motor o objemu  5,7 litru, odvozený od atmosférického pěti a půl litrového desetiválce V10  používaného v "ostré" závodní verzi, dává při 8000 otáčkách výkon 450kW (612k).

O aspiraci na příčky nejvyšší mezi supersporty svědčí i kroutící moment, který činí 590Nm. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou z produkce Porsche.

Za vše mluví maximální rychlost 330 km/h, z 0 na 100 Vás carrera GT "vystřelí" za 3,9 sekundy. Za 9,9 sekundy pojedete s plynem na podlaze už 200 km/h.

Jedním z patentů automobilky je i řešení monokoku a rámu karoserie (FCRP), které jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. 

Z dalších netradičních materiálů použitých na voze jmenujme keramické kompozity, použité na brzdovách kotoučích - PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake),  "keramika" se uplatnila také u spojky - PCCC (Porsche Ceramic Composite Clutch).

Pro zájemce o Porsche GT2 dodejme, že keramické kotouče brzd jsou od roku 2001 dodávány také do tohoto modelu.

Základní problém, který musí konstruktéři při stavbě supersportů řešit, je ten, aby vůz vůbec "držel" na silnici při vysokých rychlostech.

Proto byla velká pozornost věnována mimo jiné i spodní části vozu. Pečlivým odladěním bylo optimalizováno proudění pod vozem, pomocí difuzorů pak byl zvýšený přísavný efekt při vysokých rychlostech - tzv.downforce.

Na výrobu extrémně lehkých hořčíkových kol byla použita speciální technologie kování, poprvé použitá u sériového vozu.

Speciálně pro carreru GT byly vyvinuty též pneumatiky, vpředu mají rozměr 265/35/ ZR 19, vzadu pak 335/30 ZR20.

Ač roadster, pršet na majitele nového Porsche nebude. Dvoudílná skládací střecha z uhlíkových vláken je uložena v zavazadlovém prostoru vpředu. Manipulaci s 2,4 kg  lehkými díly zvládne snad každý.

Připadní zájemci o Porsche Carrera GT  budou muset za exkluzivitu (a především image) pořádně zaplatit. Očekávaná cena by měla být okolo 400 000 Euro.    
  

Porsche Carrera GT - zezadu

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.