Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supersport na dietě: Lamborghini Gallardo Superleggera

aktualizováno 
Pravé extrémní sportovní zážitky slibuje už jen jméno Lamborghini. Gallardo Superleggera jde ale ještě o kus dál.

Lamborghini Gallardo Superleggera | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Automobilka ze Sant'Agata Bolognese připravila o přibližně sto kilo odlehčenou (nyní 1430 kg) a o deset koní posílenou (nově 530 k/390 kW) verzi svého menšího modelu.

Superleggera má srovnání s "obyčejným" Gallardem  o 0,2 s lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (nově 3,8 s). Odlehčení technici docílili s pomocí speciálních materiálů. Sklo a ocel nahradily kompozity a plasty.

Kryt motoru je z uhlíkových vláken a průhledného polykarbonátu. Z uhlíkových vláken je vymodelovaný také difuzor na zádi a kryt spodu auta, zpětná zrcátka, dveřní panely a kryt středového tunelu.

Dovnitř se nastěhovala skořepinová sedadla také z uhlíku, ovšem potažená Alcantarou. Výkon se zvedal úpravami na výfuku a změnou softwaru řídící jednotky.

Standardně je superlehký býk vybaven robotizovanou převodovkou e.gear, sportovní sadou tlumičů, extra volantem potaženým kůží a novými ráfky jménem Scorpius.

Připlatit je možno za multimediální centrum s navigací a CD-měničem, zadní parkovací kameru, doplňky do interiéru z uhlíkových vláken, zadní křídlo, čtyřbodové bezepečnostní pásy, ochranný rám a brzdy kombinující uhlík a keramiku.

Objednávat superleggeru (italsky "superlehká") je možné od března 2007, na výběr je ze čtyř barev: Midas Yellow, Borealis Orange, Telesto Gray a Noctis Black.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera


Lamborghini Gallardo Superleggera

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.