Supersport na dietě: Lamborghini Gallardo Superleggera

aktualizováno 
Pravé extrémní sportovní zážitky slibuje už jen jméno Lamborghini. Gallardo Superleggera jde ale ještě o kus dál.

Lamborghini Gallardo Superleggera | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Automobilka ze Sant'Agata Bolognese připravila o přibližně sto kilo odlehčenou (nyní 1430 kg) a o deset koní posílenou (nově 530 k/390 kW) verzi svého menšího modelu.

Superleggera má srovnání s "obyčejným" Gallardem  o 0,2 s lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (nově 3,8 s). Odlehčení technici docílili s pomocí speciálních materiálů. Sklo a ocel nahradily kompozity a plasty.

Kryt motoru je z uhlíkových vláken a průhledného polykarbonátu. Z uhlíkových vláken je vymodelovaný také difuzor na zádi a kryt spodu auta, zpětná zrcátka, dveřní panely a kryt středového tunelu.

Dovnitř se nastěhovala skořepinová sedadla také z uhlíku, ovšem potažená Alcantarou. Výkon se zvedal úpravami na výfuku a změnou softwaru řídící jednotky.

Standardně je superlehký býk vybaven robotizovanou převodovkou e.gear, sportovní sadou tlumičů, extra volantem potaženým kůží a novými ráfky jménem Scorpius.

Připlatit je možno za multimediální centrum s navigací a CD-měničem, zadní parkovací kameru, doplňky do interiéru z uhlíkových vláken, zadní křídlo, čtyřbodové bezepečnostní pásy, ochranný rám a brzdy kombinující uhlík a keramiku.

Objednávat superleggeru (italsky "superlehká") je možné od března 2007, na výběr je ze čtyř barev: Midas Yellow, Borealis Orange, Telesto Gray a Noctis Black.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera


Lamborghini Gallardo Superleggera

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Do zimního už máte mít přezuto. Víte, jak zimní gumy poznáte?

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zadrželi kvůli čachrům s penězi

Carlos Ghosn

Předseda správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlos Ghosn používal firemní peníze pro vlastní účely a...

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Najdete na iDNES.cz