Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nových pragovek bude 68, cena je 5,3 milionu. Může jezdit hlavou dolů

  17:15aktualizováno  17:15
Počet vozů v limitované sérii má připomenout 68 let od chvíle, kdy z rozhodnutí tehdejší vládní komunistické strany skončila společnost Praga s výrobou osobních aut a plně se koncentrovala na výrobu nákladních vozů.

Supersport Praga R1R už má silniční homologaci, výrobce auto testoval mimo jiné v Monaku | foto: Vít Šimánek, ČTK

Supersport R1R bude stát 198 000 eur, tedy přes 5,3 milionu korun. První dodávky firma předpokládá v prvním čtvrtletí příštího roku.

Stejně jako závodní okruhová Praga R1 je R1R jednosedadlový vůz s designem a funkčností okruhových prototypů. Technika silničního vozu však prošla řadou úprav kvůli použití v běžném provozu. Součástí výbavy může být přídavná sedačka pro spolujezdce, k dispozici bude za příplatek další výbava.

Model R1R je poháněný dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve variantách od 330 do 400 koní. Při hmotnosti 670 kg tak vůz disponuje poměrem 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron. Mimořádná je aerodynamika vozu. Generovaný přítlak mu při rychlosti 200 km/h teoreticky umožňuje jezdit hlavou dolů, což v praxi znamená, že umožňuje dosahovat velmi vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami.

Fotogalerie

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které firma Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.

Společnost Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.