Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supersporťák je i na LPG na stovce pod 3,3 sekundy a jede 320

aktualizováno 
Vypadá hodně agresivně, ale také trochu jako ze staré školy. Díky americkým velkoobjemovým motorům se jen tak předjet nenechá. Šetřílci si navíc mohou pořídit verzi spalující LPG. Zelená plynová příšera se jmenuje CustomGT.

| foto: CCG Automotive

Německý úpravce aut a restaurátor veteránů CCG Automotive si nepříliš originálně, ale charakteristicky pojmenovaný sporťák nenakreslil ani nezkonstruoval. Auto totiž pochází z amerických dílen společnosti Factory Five. Jenže pro splnění přísných německých homologačních norem bylo nutné vyztužení rámu a další úpravy. Americká a německá verze se tak od sebe odlišuje.

Design CustomuGT není ani originální, ani prudce moderní. Trochu připomíná okruhová porsche z konce osmdesátých let, trochu i ještě starší Ford GT40.

Custom GT

Celkově je to hodně nízké, široké a opticky i dlouhé auto. Ve skutečnosti ale není délka 4,36 metru nikterak závratná a rozvor 2,56 metru taktéž patří spíš do lehkého podprůměru.

Fotogalerie

Ovšem výška pouhých 1,1 metru je opravdu minimální a dělá z CustomuGT slušně přikrčenou bestii.

Samotná karoserie může být vyrobena z laminátu, nebo z karbonových vláken. Což je jeden z prvků, který může výrazně ovlivnit výslednou cenu auta a také jeho hmotnost. V nejlepším případě je výsledných 960 kilogramů naprosto fantastický výsledek jak ze sedmdesátých let, který dnes může závidět drtivá většina výrobců. A platí to vlastně i o nejtěžší verzi, která váží 1 040 kilogramů.

Zákazník si vedle karoserie může vybrat i motor a dokonce i zpřevodování. Jako pohonné jednotky slouží velkoobjemové osmiválce od General Motors. Slabší má objem šest litrů a výkon 450 koní, silnější pak přidává ještě litr na objemu a 100 koní na výkonu. Komu by to ale bylo málo, může si na zakázku nechat přimontovat přeplňování. Pak lze získat maximální výkon 740 koní.

Podle zpřevodování dokáže CustomGT s oběma motory uhánět až 320 kilometrů v hodině. Slabší jednotka zrychlí na stovku za 3,5 sekundy, silnější pak pod 3,3 sekundy. Výkony v případě přeplňování výrobce neuvádí. Vedle manuální šestistupňové převodovky mohou zákazníci volit i sekvenční skříň. Tlumiče jsou stavitelné a o zkrocení výkonu se starají šestipístkové brzdové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Custom GT

Velkou raritou je nabídka výrobce na přestavbu motorů na LPG pohon. I s šetřílkovskou úpravou dokáže CustomGT překonat rychlost 300 kilometrů za hodinu. Výrobce uvádí, že si auto vezme na 100 kilometrů 15 až 20 litrů plynu, což podle něj v Německu znamená náklad na 100 kilometrů asi 7,5 až 10 eur.

Relativně úsporný provoz na LPG ale poněkud kazí cenovka samotného auta. V základní verzi, tedy s laminátovou karoserií, slabším motorem a bez přestavby na LPG stojí CustomGT téměř 3,5 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.