Custom GT

| foto: CCG Automotive

Supersporťák je i na LPG na stovce pod 3,3 sekundy a jede 320

  • 57
Vypadá hodně agresivně, ale také trochu jako ze staré školy. Díky americkým velkoobjemovým motorům se jen tak předjet nenechá. Šetřílci si navíc mohou pořídit verzi spalující LPG. Zelená plynová příšera se jmenuje CustomGT.

Německý úpravce aut a restaurátor veteránů CCG Automotive si nepříliš originálně, ale charakteristicky pojmenovaný sporťák nenakreslil ani nezkonstruoval. Auto totiž pochází z amerických dílen společnosti Factory Five. Jenže pro splnění přísných německých homologačních norem bylo nutné vyztužení rámu a další úpravy. Americká a německá verze se tak od sebe odlišuje.

Design CustomuGT není ani originální, ani prudce moderní. Trochu připomíná okruhová porsche z konce osmdesátých let, trochu i ještě starší Ford GT40.

Custom GT

Celkově je to hodně nízké, široké a opticky i dlouhé auto. Ve skutečnosti ale není délka 4,36 metru nikterak závratná a rozvor 2,56 metru taktéž patří spíš do lehkého podprůměru.

Ovšem výška pouhých 1,1 metru je opravdu minimální a dělá z CustomuGT slušně přikrčenou bestii.

Samotná karoserie může být vyrobena z laminátu, nebo z karbonových vláken. Což je jeden z prvků, který může výrazně ovlivnit výslednou cenu auta a také jeho hmotnost. V nejlepším případě je výsledných 960 kilogramů naprosto fantastický výsledek jak ze sedmdesátých let, který dnes může závidět drtivá většina výrobců. A platí to vlastně i o nejtěžší verzi, která váží 1 040 kilogramů.

Zákazník si vedle karoserie může vybrat i motor a dokonce i zpřevodování. Jako pohonné jednotky slouží velkoobjemové osmiválce od General Motors. Slabší má objem šest litrů a výkon 450 koní, silnější pak přidává ještě litr na objemu a 100 koní na výkonu. Komu by to ale bylo málo, může si na zakázku nechat přimontovat přeplňování. Pak lze získat maximální výkon 740 koní.

Podle zpřevodování dokáže CustomGT s oběma motory uhánět až 320 kilometrů v hodině. Slabší jednotka zrychlí na stovku za 3,5 sekundy, silnější pak pod 3,3 sekundy. Výkony v případě přeplňování výrobce neuvádí. Vedle manuální šestistupňové převodovky mohou zákazníci volit i sekvenční skříň. Tlumiče jsou stavitelné a o zkrocení výkonu se starají šestipístkové brzdové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Custom GT

Velkou raritou je nabídka výrobce na přestavbu motorů na LPG pohon. I s šetřílkovskou úpravou dokáže CustomGT překonat rychlost 300 kilometrů za hodinu. Výrobce uvádí, že si auto vezme na 100 kilometrů 15 až 20 litrů plynu, což podle něj v Německu znamená náklad na 100 kilometrů asi 7,5 až 10 eur.

Relativně úsporný provoz na LPG ale poněkud kazí cenovka samotného auta. V základní verzi, tedy s laminátovou karoserií, slabším motorem a bez přestavby na LPG stojí CustomGT téměř 3,5 milionu korun.