Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supersporty pro zelené mozky

aktualizováno 
Lidské záliby jsou rozmanité. Jeden chová včely, jiný sbírá koprolity, další obdivuje rychlá auta. A zcela specifická skupina lidí vyznává tzv. militarie.

Supersporty pro zelené mozky

Různé pohnutky vedou jinak normální muže (ženy v mnohem menší míře) k tomu, že obdivují, či dokonce nekriticky zbožňují vše vojenské. Zvláště zanícení jedinci chodí i na veřejnosti v maskáčích, těžkých botách a ti nejzavilejší jsou dokonce ověšeni věrnými replikami zbraní.

Knihy o zbraních, vojenské technice a válkách jsou pro ně pohádkami na dobrou noc, historie ozbrojených konfliktů, počty mrtvých a vynalézavé způsoby hromadného vraždění mantrou a oblíbeným tématem hovoru. Přitom dotyční většinou sami nikomu neublížili, jen hromadné ubližování obdivují u jiných. A mnozí ani nebyli na vojně.

Život není černobílý, mnozí mají vášní více, a nechtějí se vzdát jedné pro druhou. Nejsnazším řešením je nebránit se tomu a najít vhodný kompromis.

Ideální je kombinace dvou, nebo více koníčků. Tak se tedy jezdí na motorce na houby, veteránem do vlastivědného muzea, či obrněným transportérem do městského centra pro zmrzlinu.

popisek Bezpečně pro zmrzlinu?
Jen obrněným transportérem 

Poněkud extrémní kombinaci představuje rostoucí skupina lidí, kteří svoje drahé čtyřkolové lásky oblékají do vojenské khaki zeleni. Dá se úspěšně pochybovat o tom, že Porsche 964 či Rolls-Royce Phantom, namalované do maskovacích barev, někdy skutečně poveze vojenský štáb, nemluvě třeba o ozbrojené vojenské hlídce.

A tak majetný motoristický fanoušek dává najevo světu svůj specifický smysl pro humor, případně doopravdy nazelenalý mozek.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII ...zde

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.