Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky byl autoprůmysl pod tlakem německých politiků. Letos jsou v hledáčku kritiků automobilismu SUV. Chtějí je zdanit, vymýtit a doporučují automobilkám vymyslet auto znova.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Obzvláště "miluji" ty obří SUV a raději to vždy předjedu, nebo instinktivně zpomalím, abych byl od těch tančíků na kolech, co nejdále. Majitelé těchto oblud s tím mají nemalé problémy ve městech i při projíždění kruháčů, kde jsou dva jízdní pruhy, protože se většinou s tím neumí udržet ve svém jízdním pruhu a natož pak, když se s tím tančíkem na kolech vřítí na kruháč při vyšší rychlosti, tak se jim to dokáže i nepěkně rozhoupat a to pak netušíte, co z toho vzejde. Budoucnost automobilismu vidím černě v podobě obřích SUV na baterky, protože lidi chtějí velká auta a ekofanatici zase elektro pohon. Co na tom, že to nejde ruku v ruce s fyzikou a ekologií, zase poručíme větru, dešti.

1 1
možnosti
RT

Zjevne jste v nicem podobnem nejel. Nicmene fyzika se skurecne neda ignorovat a je pravda, ze s nekterymi charakteristikami se u tezkych aut musi pocitat. To co popisujete nema nic spolecneho s autem ale s tim faktorem mezi sedadlem a volantem. Co je kazdopadne jiste, ti lide, kteri jezdi v SUV v nem jezdi radi take kvuli tomu, ze se jich ostatni proste boji a delaji jim misto.

0 0
možnosti

P28e78t16r 22Š92k77o14d89a

16. 9. 2019 16:22

Vývoj by měl jít směrem k menším autům. SUV slouží pouze pro zvýšení ega jeho majitele, jinak je to typ do města absolutně nevhodný. Nejsem teda pro zákaz, ale pro přirozenou ztrátu atraktivity. Vyšší daně, pojištění, apod. Naopak zvýhodnit menší auta. Kdyby se to rozjelo v Německu, mělo by to šanci i jinde. Jinak asi těžko.

3 1
možnosti

Zcela nechápu boj o mgCO2 /km u aut za cenu konstrukčních složitostí a snížené životnosti (ve finále ušetřím CO2 na palivu, ale zase ho vyprodukuje složitější výroba a opravy) za současného zbytečného zvětšování aut do podoby SUV. Kde je tedy ta reálná úspora ?

1 0
možnosti
JT

J93a72n 48T50a38r11a96b70a

16. 9. 2019 15:34

CO2 se menší měrou podílí na skleníkovém efektu a lézt ekoteroristům do zadní části těla je pro politiky snazší v případě automobilů, než v energetice, zpracovatelském průmyslu a zemědělství.

0 0
možnosti
JM

J36a17n 94M88a79l94ý

16. 9. 2019 9:14

Dvě věci. 1) Boj proti dieselu a za 2) rostoucí obliba SUV = méně ekologické benzínové SUV a zvýšení flotilových emisí. Je pravda, že smysl celé řady SUV moc nechápu, ale budiž....je o to zájem a výrobce na tom má vyšší marži.

1 1
možnosti
JT

J10i88ř82í 95T27e59p69r

16. 9. 2019 15:28

Pohodlně se do nich nastupuje, neničí se mi kolena při mých 2m výšky.

0 0
možnosti

Tak je pravda, že drtivá většina SUV jezdí jen kvůli tomu, že jeho majitel má malýho.

Přes 95 % prodaných SUV je 4x2, takže se ani do lehčího terénu nikdy nepodívá. Na druhou stranu většinu SUV řídí lidi, kteří mají tak mizerný odhad rozměrů vozu, že je pro ně problém zabrat pouze jedno parkovací místo či jet při kraji vozovky.

5 3
možnosti
MJ

Takže pokud má majitel velkého, tak SUV se ani nehne?

0 0
možnosti
VR

Co tak sleduji ty tzv. ekology tak to je každý do si nedokázal na auto vydělat. Pak má vztek, že ostatní ano. Takže hudrovat proč by je neměli mít ani oni, místo aby přemýšlel jak si na ně vydělat též.

5 4
možnosti
JT

J68a37n 73T54a55r93a90b18a

16. 9. 2019 7:12

Práce bolí.

4 0
možnosti
BP

Krome jedovatych vyfukovych plynu z aut dychame i zdravi skodlivy odpad z pneumatik nebo i brzdovych desticek vznikajici pri jejich opotrebovani, jehoz castecky se dostanou snadno do vzduchu.

2 2
možnosti
VR

a? To bude i u elektromobilů

1 0
možnosti
MK

Má smysl se bavit s někým, kdo vysloví vážně větu .. "„Hybridy nejsou nijak přínosné, pokud se jimi jezdí na dlouhé vzdálenosti. Na elektřinu jedou jen prvních pár kilometrů ..."....

3 2
možnosti
JT

J22a64n 38T34a25r82a24b93a

15. 9. 2019 10:45

Ano, protoze je to pravda. Už jste někdy jel s hybridem třeba Praha - Verona? A kolik % v baterii zbyvalo u Mnichova?

5 1
možnosti
PP

Zase ten dvojí metr jak se to komu hodi. SUV způsobí nehodu, zákazem je, uprchlik najede kamionem do lidi, ale Evropa si jich doveze jeste víc a loví je u Libyjskych břehu! Ja říkám stop ekoterorismu!

2 3
možnosti
JS

Já říkám stop demagogii smradofilů!

2 6
možnosti
IM

Nemci krasne ukazuji jak spachat ekonomickou a kulturni sebevrazdu.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!