Šlechta nazuje holínky. Bentley chystá nejsilnější a nejluxusnější SUV

  13:52aktualizováno  13:52
Je to oficiální, do bahna se chce namočit i Bentley. Na rok 2016 připravuje premiéru nového modelu do terénu.

Skica chystaného SUV značky Bentley | foto: Bentley

Do bahna, lesů a na horské expedice se s SUV nejezdí, ale dnešní motoristé je mají rádi, i když se svým terénním příbuzným na míle vzdálila. A vstříc poptávce musí jít i urozený Bentley. Z Crewe tak má vystartovat nejsilnější a nejluxusnější SUV na trhu.

O obludu je zájem

Bentley prý za posledních 16 měsíců zaznamenal velkou poptávku po velkém "sportovně užitkovém modelu" (SUV). Klienti projevili zájem o obří salónní offroad hned po představení obludného konceptu EXP 9 F na loňském autosalonu v Ženevě.

Bentley EXP 9 F

Bentley EXP 9 F

Hlavně asijská klientela je prý z vidiny bentleye na obřích kolech s muskulaturou terénního auta nadšena. V Crewe už mají prý mají podle neoficiálních zpráv přes dva tisíce objednávek. A to i přesto, že se auto začne prodávat až za tři roky a zatím probíhá vývoj.

Bentley zatím uveřejnil první nic neříkající skicu. Oproti krabicovitému konceptu z Ženevy se zdá, že by sériová verze něco krásy a dynamiky nabrat mohla. Není známo ani jméno.

Může se hodit

Potřebujete nové SUV? Vyberte si jednoduše nové na Automodul.cz .

Bentley zatím mluví v náznacích. Slibuje model s kompletně odlišným stylem oproti konkurenci, ale zároveň má zachovat věrnost duchu značky.

SUV v roli zachránců

Bentley jde ve stopách ostatních značek ze všech konců cenového spektra. SUV jsou dnes pro automobilky symbolem úspěchu a výdělků. Porsche se zachránilo cayennem, SUV chystají i u Maserati a Lamborghini. Některé značky na ně spoléhají bezmezně: Peugeot kombíkovou verzi malého modelu 208 nahradil městským SUV 2008, Fiat nahradí klasický hatchback právě modelem se zvýšenou stavbou.

Bentley o potížích mluvit nemůže, vede si dobře. Čtyři z pěti vyrobených bentleyů jdou na export. Nový model, který přiláká nové zákazníky a těm stávajícím vytáhne z účtů další miliony, se však rozhodně hodí.

Automobilka v prvním pololetí zvýšila prodej o devět procent na 4279 vozů díky růstu poptávky v Evropě, Spojených státech a na Blízkém východě. V prvním čtvrtletí se firma na celkovém zisku skupiny Volkswagen podílela zhruba jedním procentem.

Výroba Bratislavě unikla

Původně to vypadalo, že salónní teréňák od Bentleye bude vyjíždět z bratislavské fabriky Volkswagenu společně s touaregy a Audi Q7. Ale britská značka, vlastněná německým koncernem VW, oficiálně oznámila, že nový model bude vyjíždět zpoza kanálu La Manche. Dá se předpokládat, že za tímto rozhodnutím bude i nějaká pobídka od britské vlády. Volkswagen totiž pro výrobu nového bentleye vytvoří v zemi přes tisícovku pracovních míst.

Fotogalerie

K tomu má podle informací agentury Reuters  značka během příštích tří let do vývoje nových modelů a svého ústředí v Británii investovat přes 800 milionů liber (více než 24 miliard korun).

Oznámení výroby nového modelu přímo v Crewe se kromě šéfa koncernu VW Martina Winterkorna a šéfa Bentleye Wolfganga Schreibera účastnil také britský ministerský předseda David Cameron. "Je to další důležitý milník v posilování naší ekonomiky," přihřál si politickou polívčičku britský ministerský předseda.

Každých dvacet sekund vyjede podle Camerona z výrobních linek v Británii jedno auto. Britský premiér tak upozornil na novou vládní strategii na podporu britského autoprůmyslu.

Ten dnes drží v rukou německé, indické a japonské značky. Nissan a Honda mají na britských ostrovech obří fabriky, ze kterých vyjíždějí jejich evropské modely a tvoří většinu britské automobilové produkce. Slavné tradiční značky jsou minulostí. Bentley patří Volkswagenu, Rolls-Royce a Mini jsou pod křídly BMW a Jaguar s Land Roverem vlastní indická Tata. MG živoří kdesi v Číně a pokouší se o návrat.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Najdete na iDNES.cz